• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro loop until

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenmars

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Hoi, vraagje,

Ik wil graag het getal 1 in cel A1 veranderen in 2, een macro draaien en dan cel A1 veranderen in 3 en wederom de macro draaien Dit moet ik herhalen tot het getal 81 is wat in B1 staat, want dat moet ook variabel zijn. Weet iemand hier een VBA code voor?

Laatst bewerkt:
Waarom wil je de cel A1 erbij hebben? je kunt toch B1-keer een loop doen?

Met B1 geef ik alleen het maximum aan. Hij moet gewoon tussen elke macro het cijfer aanpassen in A1 door er 1 bij op te tellen. Geen idee hoe dat moet eigenlijk

Maar waarom zou je elke keer met de hand de macro draaien? De code is razend eenvoudig, maar volgens ben je hier iets aan het doen wat veel eenvoudiger kan.

Code:
cells(1,1).value = cells(1,1).value + 1

mischien heb je iets aan deze macro

Sub test()
For i = 1 To Range("B1")
[A1].Value = [A1].Value + 1
MsgBox "Jou macro"
Next
Range("A1") = 0
End Sub

waarbij je dus net zo goed niets kan doen met A1, want als je klaar bent staat het weer terug in de oude positie. Je hebt dan A1 opgehoogd, je macro vertraagd en helemaal niets bereikt.

Ik denk dat de vraag was met een teller
en anders moet deze regel weg gehaalt worden

Range("A1") = 0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan