• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro loopt stuk in 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Hallo,

Tot voor kort gebruikte ik Excel 2003 en daar is onderstaande macro toen ook in gemaakt en dat werkte prima.
Echter heb ik nu inmiddels 2007 en dan loopt de macro stuk als de macro in een .xls bestand staat. Als het in een .xlsx staat gaat het wel goed.

Nu zal je zeggen dan sla je het toch op in een .xlsx bestand maar dat gaat niet omdat ik het .xls bestand gemaild krijg van diverse (zeker >50) leveranciers waarvan er nog veel een oudere (dus 2003) versie gebruiken.

Hoe is het op te lossen dat mijn 2007 versie ook de macro in een .xls (2003 versie) gewoon kan draaien?

Dit is de code waar het om gaat:
loopt stuk op de rode regel.


Code:
Sub Order()

    Application.ScreenUpdating = False
 
    Dim wkb As Workbook, sht As Worksheet
    Set wkb = GetObject("C:\rapportage.csv")

    With Sheets(1)
      .Columns(3).Insert
     .Range("C3") = "artikel No"
     [COLOR="#FF0000"].Range("C4") = "=IF(ISERROR((INDEX(rapportage.csv!C6:C8,MATCH(C[-1],rapportage.csv!C8,0),1))),"""",(INDEX(rapportage.csv!C6:C8,MATCH(C[-1],rapportage.csv!C8,0),1)))"[/COLOR]
        
       Range("C4").Select
        Selection.AutoFill Destination:=Range("C4:C1" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Row)
     End With
       Range("A4").Select
       Selection.Copy
     
     Application.DisplayAlerts = False

    wkb.Close False    'anders blijft het wkb in VBA als geopend achter
       
End Sub
 
Het spijt me maar het toch echt een .xlsx bestand wat ik van de leverancier gemaild krijg en wat wel goed gaat.
 
De bestanden waar het dus mis mee gaat staan dan ook als "[compatibiliteitsmodus]" geopend zie ik nu in het venster.

Ik hoop dat dat wat meer licht op de zaak geeft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan