• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeRoMaRu

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2014
Beste,

Ik heb een VBA code die volgens mij zou moeten werken. Het probleem is echter dat ik hem niet goed kan testen omdat hij telkens vast loopt als ik de Macro wil draaien. Wanneer ik weinig data doe geeft hij geen foutmelding, maar bij veel gegevens loopt het wel vast. Het verwijderen van gegevens is sowieso zwaar, misschien is hier een andere oplossing voor?

Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
Rob

Code:
With Sheets("Alarmloggingen").Select
            ActiveSheet.ListObjects("Table1").Range.AutoFilter Field:=9, Criteria1:="<>"
    With Application
            .Calculation = xlCalculationManual
                ActiveSheet.Range(.Range("A2:I2"), .Range("A2:I2").End(xlDown)).EntireRow.Delete
            .Calculation = xlCalculationAutomatic
    End With
            ActiveSheet.ListObjects("Table1").Range.AutoFilter Field:=9
    End With

Laatst bewerkt:
Zet voor de With Sheets eens de opdracht Application.ScreenUpdating = False
Na de End With van die With Sheets zet je dan Application.ScreenUpdating = True

Probeer het dan nog eens.

Loopt 'ie vast met een foutmelding of loopt 'ie echt gewoon zodanig vast dat 'ie niks meer doet?

Bedankt voor de reactie!

Hij loopt zodanig vast dat Excel niet meer reageert en eerst afgesloten moet worden voor hij afgesloten is. Geen foutmelding of bugmelding.

Dit ziet er nogal raar uit:

Code:
ActiveSheet.Range(.Range("A2:I2"), .Range("A2:I2").End(xlDown)).EntireRow.Delete
De Ranges die tussen ( ) staan horen hier geen . te krijgen.
Bovendien heeft het geen nut om naar cel I2 te verwijzen omdat je toch de hele rij verwijdert.
Code:
Range("A2", Range("A2").End(xlDown)).EntireRow.Delete

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan