• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro mail een werkblad met outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefkeh

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2014
Hoi
Ik heb in excel een macro waarmee ik een werkblad verstuur naar een bepaalde persoon.
Als ik deze start dan kom ik terecht in een scherm van outlook (emailadres is ingevuld, werkblad hangt eraan )ik moet enkel nog op verzenden drukken, en weg is ie. Dit werkt allemaal prima.
Toch dit laatste stuk wil ik ook automatisch via de macro laten doen, dus dat outlook scherm wil ik niet zien en het moet automatich verzonden worden.
Dus ik start de macro en hup de mail is verzonden zonder die tussenstap in outlook.
Kan iemand mij helpen aan deze code.
Bedankt alvast.

Je laat je code niet zien maar waarschijnlijk heb je ergens .Display waar dan .Send hoort te staan.

jefkeh,

post dat bestand eens als bijlage.....
(uiteraard evt "gevoelige" info verwijderen)

Hierbij het gevraagde bestandje

De bedoeling is als ik op verzenden klik dat alles autom. gaat
Nu krijgt ik het venster van outlook te zien en moet ik nog op verzenden klikken( dat zou ik ook autom willen )
Ik heb al bij RDB gaan neuzen naar ik vind niks ( engels is ook niet zogoed )
Alvast bedankt voor de reactie

Bijlagen

Op mijn opmerking reageer je niet maar dat is dus precies waarom het niet gaat zoals je wilt. Kijk eens naar deze regel in Commandbutton1:
RDB_Mail_PDF_Outlook FileName, "iemand@gmail.com", "Dieren", "", False

Wijzig daar False in True

Laatst bewerkt:
Sorry Edmoor,
Maar de volgende reactie stond er ook al op en dat had ik dan maar eerst gedaan.
En intussen heb ik uw oplossing toegepast en dat is :D, het werk.
Mij hartelijke dank voor de oplossing en de snelle reactie.
Gr.

Graag gedaan. Het verzoek van Haije om je document te plaatsen heeft uiteraard geholpen. En dat je probleem is opgelost is belangrijker :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan