• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro maken in Excel 2016 Selectief printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs CM

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Hoi iedereen in het speciaal dhr Cobbe

Waarom krijg ik dit niet aan de gang, loop overal stuk op

Selectief printen is dus niet zo eenvoudig heb ik al begrepen

Heb deze keer een ander bestand bijgevoegd, namelijk iets toegevoegd namelijk formulier cursus toevoegen

Math

Bijlagen

De kreet "loopt overal op stuk" maakt het niet echt duidelijk. Krijg je een foutmelding? Zoja, wat is deze dan? Is dat als je een cursus hebt ingevuld en dan op Toevoegen klikt? En wat heeft e.e.a. met het printen uit je titel te maken?

Laatst bewerkt:
Vba excel 2016

Goede middag heren,

Ik heb nu eindelijk weer een bestandje dat goed loopt voor wat betreft het invullen van de factuur op het werkblad factuur. Eveneens het ik hier de knop op kunnen plaatsen om het formulier te laten verschijnen om een klant toe te kunnen voegen.

Helaas krijg ik het om de een of andere reden niet voor elkaar om het voorbeeld van selectief printen van de heer Cobbe in te plannen in het nieuwe bestandje. Ik weet namelijk ook niet of dat wel kan maar het zou best leuk zijn, want ik vermoed dat toch in alle drie de gevallen gewoon het werkblad factuur, klanten en producten zal worden afgedrukt, want ik wil ook nog een userform maken om producten toe te voegen.

Ik heb beide bestandjes bijgevoegd

Met vriendelijk groeten en alvast bedankt voor de moeite

Math

Bijlagen

Vba excel 2016

Hoi Cobbe,

Ik heb bestandje gedownload en ga gelijk kijken, je hoort nog van mij!

Alvast bedankt
Math

Vba excel 2016

Hoi Cobbe,

Ik heb het nog eens opnieuw bekeken en volgens mij zit het in de knoppen. De mijne is gemaakt met een formulier(s) besturingselement en die van jouw met een Active X element, zou dat kunnen?
Mijn vraag is nu als ik een nieuw user formulier maak voor Toevoegen Product, wat minder werk is, want zijn slechts 2 labels en 2 tekstvakken alsmede 2 command buttons.

Ik ga het proberen maar heb er mijn twijfels over, in principe hoef ik dus niets aan te passen of wel, naam user formulier wordt: ToevoegenProduct.

Math

Is het zo bijna goed?

Die besturingsbuttons hebben als voordeel o.a. dat je ze kunt uitschakelen bij het printen.

Laatst bewerkt:
Vba excel 2016

Hoi Cobbe,

heb bestandje bekeken en alles werkt perfect. Alleen toen ik de factuur ging uitprinten bleek dat de knop ToevoegenKlant ook wordt afgedrukt en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Heb echter naar andere knoppen gekeken en eigenschappen aangepast van printen true naar printen false en probleem opgelost.

Verder heb ik af en toe problemen om de juiste schermen die ik nodig heb zoals eigenschappen, het venster codes etc zodanig p scherm te krijgen dat ik er volledig mee kan werken. Vaak wist ik dat onder de laatste code nog iets stond maar kon niet meer naar beneden scrollen, denk dat mijn instellingen niet helemaal goed zijn, nu gaat het meeste weer.

Waar kan ik vinden wat het navolgende betekent:
Dim iLoop As Integer
Dim ftst As Variant

ftst = Sheets("factuur").range("C1").Value (wat bedoel je met de opmerking Folder in Cell G 1 (Ex C:\My Documents)

Verder merk ik op dat je de eigenschappen van de knoppen niet aanpast (bv commandbotton3 blijft onveranderd ik maak er altijd bv van cmdToevoegenKlant
Dat is voor mij duidelijker hetzelfde doe ik ook met de tekstvakken en labels, is dat verstandig of niet?

Met vriendelijke groeten Math

NOOT: Is er een macro te maken waarin men opdracht geeft of de aanwijzing geeft om het bestaande bestand op te slaan onder een andere naam in een Werkmap op bureaublad met bijvoorbeeld opvolgend nummer: Bureaublad: Map Kweek16_17 Eerste bestand Weeknummer 49 als Weeknummer_49 veranderd in 50 Dan waarschuwing OPSLAAN met nieuw VOLGNUMMER

Math

Bijlagen

Dit zijn de 3 mogelijkheden om een correct EU weeknummer te bekomen:
Code:
=INTEGER((VANDAAG()-DATUM(JAAR(VANDAAG()-WEEKDAG(VANDAAG()-1)+4);1;3)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG()-WEEKDAG(VANDAAG()-1)+4);1;3))+5)/7)
=ISO.WEEKNUMMER(VANDAAG())
=WEEKNUMMER(VANDAAG();21)

Deze zijn soms wel versieafhankelijk.

Voor het printen naar PDF dien je deze regel nog aan te passen voor de naamgeving:
Code:
ftst = Sheets("factuur").Range("[COLOR="#FF0000"]D7[/COLOR]").Value

Laatst bewerkt:
Code:
Dim iLoop As Integer
Dim ftst As Variant
iLoop en ftst zijn variabelen die benoemd worden voor gebruik in je code,
iLoop is gewoon een teller en ftst is idg een string.

Voor dat opslaan zoek eens op ActiveWorkbook.SaveCopyAs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan