• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro maken Opslaan als indien aan een voorwaarde moet worden voldaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt
Stel dat ik eens een maandag niet thuis dan sla ik het bestand de volgende dag op en is er niets aan de hand toch
Het is het genoeg dat je één keer per week opslaat.
éénmaal voor week 50, éénmaal voor week 51 enz, de weekdag maakt niets uit. (je hebt er 7 om uit te kiezen;))

macro opslaan bestand indien aan voorwaarden voldaan wordt.

Goede avond,

Nee dat weet ik inmiddels. Maar ik had je nog wat willen vragen maar heb inmiddels het antwoord op die vraag al gevonden toen ik vba nog eens goed bestudeerd had. Ik had je namelijk willen vragen of je in een welkomstscherm ook een code kon zetten.
Ja inderdaad, als ik namelijk kijk bij

private sub userform_initialize () zie ik het antwoord:
label2.Caption = format(range("A2"), " dddd d mmmm YYYY" ) Weeknummer
Label4.Caption = range("A1").Value
label6.caption = sheets("Weeknummer").Value
End sub

Ik mis ergens label5? en volgens mij klopt de verwijzing niet helemaal ( in range("A1") staat toch helemaal het weeknummer niet

Math

Hoi,
Label 5 is diegene waar je Path in verschijnt als je kiest opslaan op PC of opslaan op Stick.
En in je tabblad werkblad in A1 staat wel degelijk het weeknummer.

Goede morgen in het bijzonder de personen die mij op dit ogenblik helpen, dus Cobbe en dacht Philiep

Het bestand werkt goed, maar nu wil ik dat naspelen en dan loop ik stuk op de programma codes die nodig zijn opslaan etc.

Het userformulier zelf krijg ik wel voor elkaar, want op internet haal je veel af.

Label 1 in form is gewoon label met tekst Het is vandaag:

label 2 geeft weer de omschrijving van vandaag Hiervoor opgenomen in:
Private Sub Userform _ Initialize()
Label2.Caption = Format (Range("A2"), "dddd" d mmmm YYYY") (Welke range A2 wordt hier bedoeld?) waarom dddd d mmmm YYYY dinsdag 13 december
Label4.Caption = Range("A1").value welke range A1
Label6.Caption = Sheets("Weeknummer").Range("D2").Value daar staat bij mij Kw16_17

Heb zojuist gevonden hoe men een frame kan maken dus snel even ingevoegd.

Ik ben op de goede weg, maar een beetje hulp heb ik nog nodig

Math

Bijlagen

De format kies je zelf
Code:
Format (Range("A2"), "dddd" d mmmm YYYY")
Een ander format b.v.b
Code:
Format (Range("A2"), "dd/mm/yyyy")
of nog een
Code:
Format (Range("A2"), "dd/mm/yyyy h:mm:ss")
Gewoon mee spelen en gebruiken wat voor jou het beste past

Goede avond,

Ik heb van alles geprobeerd maar krijg het niet aan het lopen, ik doe ergens iets verkeerd maar weet niet waar en waarom.

Jouw bestand van Kw16_17 in combinatie met Kweek 2016-2017 loopt goed.
Als ik het goed begrijp wordt dan alleen maar de sheet van het werkblad gekopieerd naar de hoofdmap?

Wat doe ik fout bij dat bestandje dan. Je zou kunnen aangeven in de code wat de code precies doet heb ik begrepen door regel te beginnen met een ' komt dan in groen naar voren

Math

Bijlagen

Goede middag,

Ik heb alles geprobeerd om het na te spelen. Volgens mij werkt het voor 80%.
Heb bestaand naam gegeven: Kw01_02
Op bureaublad gemaakt Kweek 2001-2002

Volgens mij precies hetzelfde UserForm1 gemaakt ook gewoon de labels gewoon bij nummer gelaten.
Als ik klaar ben en druk op F5 komt scherm naar voren inderdaad met wat tekst etc zie echter niets in label5 staan
Verder zie ik dat er ook nog staat frame1
Als ik afsluit en bestand erna open op computer komt het scherm echter niet naar voren, waar ligt dat aan?

Math

Bijlagen

Voor deze
zie echter niets in label5 staan
Je hebt de code die in mijn vb staat onder OptionButton1 onder CommandButton1 gezet en vice versa.
Voor deze
Verder zie ik dat er ook nog staat frame1
Kan je aanpassen in de eigenschappen van het frame onder Caption
Voor deze
Als ik afsluit en bestand erna open op computer komt het scherm echter niet naar voren, waar ligt dat aan?
Als eens in mijn vb gekeken naar de code onder This Workbook?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan