• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Ik heb en bereik van B6 tot M15 dat ik moet sorteren op slechts een item en ik weet hoe je dat moet doen.
Maar de vraag is kan ik dat niet met een marco doen om dan via een sneltoets die opdracht in een klik uit te voeren
Naarmate de tijd vordert verandert dat bereik van bv B11 tot M20
Moet ik dan daarna dat bereik in die macro telkens veranderen?
Groetjes
Lode

Je kunt via Macro-Opnemen al die handelingen opnemen en toewijzen aan een toetscombi.
Wat die bereiken betreft: deze zal je vooralsnog handmatig moeten aanpassen. Toch met de gegevens die je ons nu geeft.
Een goede macro past natuurlijk die bereiken autoM aan. maar daarvoor moet je ook de redens hebben die er toe leiden dat de bereiken wijzigen.

Succes, Cobbe

Daar type je je code bv:

Code:
Sub test()
Range("A1") = "Mijn naam is " & " ????"
End Sub

Deze zet de tekst Mijn..... en de ???? in cel A1
Gewoon het venster sluiten en een knop tekenen via de werkbalk Formulieren en deze macro toewijzen aan deze knop. Via rechtsklikken op deze knop.

Succes, Cobbe

Versta niet wat je bedoelt
Moet ik ergens de range aanduiden ?
Wat moet ik als tekst typen Mijn naam is ....

Ik denk dat je even moet rondlezen op het net en de basis proberen onder de knie krijgen.

Heb een voorbeeldje meegestuurd.

Succes, Cobbe

Ja zo is dat
Eens je de basis vast hebt
Maar ik heb de basis nog niet en ga eens rondneuzen
Thanks
Lode

Het aanmaken van een macro om te sorteren is in orde
Door wat te lezen hier en daar, heb ik er een gemaakt.
Bedankt voor de hulp en
Groetjes
Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan