• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jammes78

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2020
Hallo
Ik ben een beginner in excel met macro en vba.
Mijn vraag is nu 1: hoe maak je een macro om dan aan een knop toetewijzen om een werkblad te openen?
Voorbeeld De knop staat op een hoofdblad (blad1) en wil blad2 open met de knop.
2: hoe maak je een bewaarknop die dan ook op dit hoofdblad komt?
MVG Jammes

Het is een beetje afhankelijk van de soort knop, maar de code ervoor is simpel: Blad2.Activate

Voor een handeling als deze kun je ook een koppeling maken, via een knop, die je naar een specifieke tab stuurt. Dan heb je geen macro nodig.

Voorbeeldje. Met rechtermuisknop op de shape -> Koppeling -> Plaats in dit document en dan je gewenste blad aanklikken

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Jammes78,

Je mag dan een beginner zijn in Excel, je weet heel goed waar je mee bezig bent.

Je registreerde op Helpmij.nl en op Oplossing.be op 15/12/2020
Je plaatste de vraag "Macro maken" hier om 19:14, op Oplossing.be om 19:09
Dus met 5 minuten tussentijd.
Enkele minuten voordien had je op beide sites geregistreerd, en de voorwaarden van de forums geaccepteerd, waaronder het verbod op "Dubbelposten".
Waar je het eerst reactie krijgt, daar blijf je volgen, op de andere site laat je de helpers gewoon stikken, je hebt zelfs niet geantwoord op de reactie's.

Al deze helpers werken gratis, om mensen zoals jou te helpen. Dubbelposten betekend dat je een dubbel aantal mensen voor je laat werken, maar de helft is voor niets bezig.

Ik hoop dat andere helpers hier hun conclusies trekken, en zoals ik meer alert willen zijn TEGEN dubbelposten. Daar is tenslotte iedereen mee gebaat.

Groeten aan de helpers.

Rikja.

En dan dat is toch jouw probleem niet dat ik dezelfde vraag stel op een ander forum. Ik krijg wel van helpmij.nl bericht als er iemand op reageert van de andere forum niet en had het nog niet gezien dat er gereageerd was en er zijn mensen die nog werken ook.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jammes78,

Je probeert je er gewoon onderuit te praten. OK. Case closed. Maar ik hou mijn oog op je in de toekomst.

rikja

@Jammes78,
Je bent nog maar aan het begin van je leercurve, dus je zal hier of daar nog vaker een vraag moeten stellen.
Bovendien is een hyperlink als oplossing op zich goed voor je probleem, maar niet direkt een antwoord op je vraag voor macros, VBA en al zeker niet voor het 2e deel van de vraag.
Dus je denigrerende opmerking hierboven en je schreeuwerige opmerking (hoofdletters!) op die andere site zijn een beetje misplaatst tov. je mogelijk toekomstige helpers.

Die hyperlink zijn toch niet altijd stabiel hoorde ik een vriend zeggen of heb ik het mis.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Jammer78. Vele helpers zijn op verschillende forums actief. Je vraag dan ook op een ander forum stellen is geen doodzonde maar het zou wel netjes zijn om te vermelden dat je je vraag ook ergens anders gesteld heb. Al is het alleen maar om de andere helpers op de hoogte te brengen van de oplossingen die al aangedragen zijn.

Dan over quoten, als je direct reageert op een bericht hoef je niet op de quote knoppen te duswen. Onnodig quoten noemen we dat en is niet gewenst.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan