• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jammes78

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2020
Hallo
Ik ben een beginner in excel met macro en vba.
Mijn vraag is nu 1: hoe maak je een macro om dan aan een knop toetewijzen om een werkblad te openen?
Voorbeeld De knop staat op een hoofdblad (blad1) en wil blad2 open met de knop.
2: hoe maak je een bewaarknop die dan ook op dit hoofdblad komt?
MVG Jammes

Het is een beetje afhankelijk van de soort knop, maar de code ervoor is simpel: Blad2.Activate

Voor een handeling als deze kun je ook een koppeling maken, via een knop, die je naar een specifieke tab stuurt. Dan heb je geen macro nodig.

Voorbeeldje. Met rechtermuisknop op de shape -> Koppeling -> Plaats in dit document en dan je gewenste blad aanklikken

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Jammes78,

Je mag dan een beginner zijn in Excel, je weet heel goed waar je mee bezig bent.

Je registreerde op Helpmij.nl en op Oplossing.be op 15/12/2020
Je plaatste de vraag "Macro maken" hier om 19:14, op Oplossing.be om 19:09
Dus met 5 minuten tussentijd.
Enkele minuten voordien had je op beide sites geregistreerd, en de voorwaarden van de forums geaccepteerd, waaronder het verbod op "Dubbelposten".
Waar je het eerst reactie krijgt, daar blijf je volgen, op de andere site laat je de helpers gewoon stikken, je hebt zelfs niet geantwoord op de reactie's.

Al deze helpers werken gratis, om mensen zoals jou te helpen. Dubbelposten betekend dat je een dubbel aantal mensen voor je laat werken, maar de helft is voor niets bezig.

Ik hoop dat andere helpers hier hun conclusies trekken, en zoals ik meer alert willen zijn TEGEN dubbelposten. Daar is tenslotte iedereen mee gebaat.