• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro meer dan een keer starten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter kaan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kaan

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Ik heb een macro waarmee ik voor iedere dag een kopie van een excel file maak.
Ik maak eigenlijk vanaf 01 januari t/m 31 december voor iederedag een kopie van.
Nu probeer ik een aantal dagen hier een oplossing voor te vinden zodat ik op ene of andere manier hier een trucje voor te vinden maar dat valt tegen.
In eerste instantie dacht ik dat ik de macro heel simpel tussen twee datums kan laten runnen en voor iedere dag een kopie kan creëren maar dat valt ook tegen.
Ik heb ook geprobeerd om de macro met een andere macro aantal malen in een te runnen maar dit is mij ook niet gelukt.
Wie weet een oplossing of een trucje hiervoor en kan mij helpen?

Kaan

Laatst bewerkt:
Lees je eigen verhaaltje nog eens door en probeer dat te verpakken in een aantal concrete vragen. Een voorbeeld bestand met wat jouw macro zoal doet is ook wel prettig.

Concrete vraag is, hoe run je een macro meer dan een keer te gelijk?

Een macro zijn een aantal handeling achter elkaar.
Je kunt niet dezelfde macro tegelijk laten lopen.
Dat komt overeen met (in voetbal termen) 2 stafschoppen tegelijk nemen door 1 voetballer met 1 bal en op 1 doel

Na elkaar kan wel maar plaats dan graag even je macro dan kunnen we je beter helpen.

Willem,

Bedankt voor je uitleg, ik probeer al uren lang meerdere keren te laten lopen maar het lukte niet. Nu weet ik ten minste waarom het niet lukte.

Zie de bijlage:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
De hulp zal helaas niet van mij komen daar schiet mijn vba kennis voor te kort
Succes verder

Deze macro maakt voor het jaartal dat staat in A1 een kopie van het onderhanden document met als naam 001_01-01-2014 (dagnummer_Datum) voor iedere dag in het hele jaar in de map waar vandaan het onderhanden document is geopend:

Code:
Sub HeleJaar()
    Dim jan01 As Long
    Dim dec31 As Long
    Dim sdat As String
    Dim jaar As String
    Dim sdag As String
    Dim i As Long
    Dim j As Integer

jaar = [A1].Value
    jan01 = CLng(Int(DateValue("01-jan-" & jaar)))
    dec31 = CLng(Int(DateValue("31-dec-" & jaar)))

For i = jan01 To dec31
        j = j + 1
        sdag = Format(j, "000")
        sdat = Format(i, "dd-mm-yyyy")
        ActiveWorkbook.SaveAs ActiveWorkbook.Path & "\" & _
        sdag & "_" & sdat & ".xlsm", FileFormat:=xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled
    Next i
End Sub

Dat kun je vast in je eigen situatie aanpassen.

Laatst bewerkt:
Goedenavond edmoor,

Dit is inderdaad in de richting van wat ik zoek.
Ik zal meteen ermee beginnen en kijken of ik hier wat van kan maken.

Alvast heel erg bedankt,
Kaan

Laatst bewerkt:
Het is niet precies wat je vroeg maar volgens mij zitten zo alle onderdelen die je nodig hebt erin. Bij vragen erover hoor ik het wel :)

Het is zeker iets wat ik goed kan gebruiken.

Voor mensen die zoiets ooit nodig kunnen hebben ga ik hem hier ook delen. Zie de bijlage daarvoor!

Het doen nu al +/- wat ik zoek. Ik zal hier een aantal dagen aan werken, ik zie wel waar het schip strand :)

Veel dank,

Kaan

Bijlagen

Afgaande op wat je al had gemaakt dacht ik wel dat je snel zou zien hoe je het kunt gebruiken. Mocht je een strand tegenkomen, bestel een Piña colada en vertel hier welke zandkorrels je dwars zitten :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan