• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro meerdere bladen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Nog eentje, is het mogelijk via een macro meerdere werkbladen in één keer te beveiligen??

Dus Extra -> beveiliging -> beveilig werkblad, alleen dan voor meerdere tegelijk.

Vast bedankt. :thumb:

Code:
Sub beveiligen()
Dim ws As Worksheet
  For Each ws In ActiveWorkbook.Sheets
    ws.Protect
  Next ws
End Sub
Bekijk in de Help de syntax voor de methode Protect om de nodige opties er aan toe te voegen (bijv. wachtwoord).

Deze code doorloopt het volledige werkboek.

Laatst bewerkt:
Thx Ingrid, you're the best!

Ik neem aan dat deze macro werkt op de geselecteerde werkbladen, dus niet op allemaal?

Hmmm, er gaat iets mis. Als ik twee bladen selecteer en ik klik op de macrobutton die ik ervoor heb aangemaakt, geeft ie een runtime error. De debugger geeft de regel ActiveSheet.Protect aan als de boosdoener.

Overigens werkt ie wel als er slechts 1 blad is geselecteerd.

Ik heb deze geniale macro via copy-paste overgenomen en hij werkt perfect!

Hallo Verhoog,

Wanneer je de macro overneemt via copy-paste is een venijnig typfoutje uitgesloten.

Wat er verder mis kan gaan weet ik niet zo direct maar je kan er op aan dat Ingrid dat wel zal weten!!!!

Groetjes - Marrosi

Bij mij staat ie er zo in:

Sub beveiligen()
Dim ws As Worksheet
For Each ws In ActiveWorkbook.Sheets
ActiveSheet.Protect
Next ws
End Sub

Verhoog,

Dat lijkt mij toch niet 100% identiek met hetgeen Ingrid schreef.

Probeer eens de macro van Ingrid via Copy-Paste over te nemen en kijk als het dan werkt

Groetjes - Marrosi

Heb ik gedaan, hij blijft een error geven, maar dus alleen als ik meerdere bladen selecteer. Een enkel blad doet ie wel.

Verhoog,

Bij mij werkt het schitterend (Windows 2000 - Excel 2000 - SP3).

Hopelijk komt Ingrid snel een keertje langs ..... zij zal wel een oplossing weten en wanneer Ingrid geen oplossing weet dan kunnen we ervan uitgaan dat er ook geen oplossing is!

Groetjes - Marrosi

Hoi Verhoog,

Het mogelijke probleem kan zijn dat de code niet in ThisWorkbook staat maar in een afzonderlijk werkblad.

Jeroen

Ik heb m in module 9 van Persoonlijk.xls staan. Is dat de bedoeling?

Ik heb maar ff een prtscrn gemaakt, kun je het zien:

attachment.php

Bijlagen

• vb.jpg
    vb.jpg
    79,3 KB · Weergaven: 235
Hoi Verhoog,

Ik denk dat het zou moeten kunnen, maar ook bij mij werkt het niet vanuit een module, maar wel vanuit ThisWorkbook.

Jeroen

Ja, je hebt gelijk, hij werkt wel als je m in This Workbook plaatst. Alweer een stapje verder...

Maar wat houdt dit nou precies in, kan ik de macro wel iedere keer gebruiken als ik met een nieuw bestand aan de gang ben, of lukt dat niet. Eigenlijk wil ik de macro koppelen aan een custom button in mijn Toolbar, zodat ik in willekeurig welk bestand erop kan klikken om alles te beveiligen. Kan dat?

Probeer het eens met ws.Protect in plaats van ActiveSheet.Protect

Is echt een verschil met de oorspronkelijke code en wie weet helpt het.

Ik ben er inmiddels achter wat het probleem is. De macro werkt prima indien je niet een aantal bladen selecteert. Hij beveiligt gewoon alle bladen. Wat ik graag zou willen is de mogelijkheid om alleen de geselecteerde bladen te beveiligen. Is dat ook mogelijk?? Ingrid??

Oh ja, en nou wil ik natuurlijk ook een button om alles weer te ontdoen van de beveiliging. Mag ik er vanuit gaan dat ik dan het commando ws.Protect moet veranderen in ws.Unprotect???

Ok dat laatste met UnProtect werkt prima. Nu er nog achter komen of ik ook alleen geselecteerde bladen kan beveiligen.....

hallo

Zie mijn vraag keuzelijst in macro
hier heb ik 2 bladen met een macro beveiligd maar dat kunnen er zo meer worden

wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan