• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro meerdere bladen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Macrotaal is nog een klein beetje chinees voor mij (al heb ik het eerste boekje inmiddels uit), dus kun je me de code geven die die twee bladen beveiligd? En kan je daarmee ook een variabel (geselecteerde) aantal bladen beveiligen?

dit zijn de macro's

beveiliging op heffen

For i = 1 To 2
If i = 1 Then BLAD = "hier blad naam"
If i = 2 Then BLAD = "hier blad naam"
Sheets(BLAD).Select
ActiveSheet.Unprotect
Next i

beveiliging

For X = 1 To 2
If X = 1 Then BLAD = "hier blad naam"
If X = 2 Then BLAD = "hier blad naam"
Sheets(BLAD).Select
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
Range("A1").Select
Next X

als er meer bladen moet dan For X = 1 to 'het aantal bladen' en extra regels if X = toevoegen voor 'Sheets(BLAD).Select'

WIM

Ps deze macros kunnen met een knop geactiveerd worden hierbij moet je geen bladen selecteren maar moeten de bladen die beveiligd moeten worden in de macro komen te staan

Laatst bewerkt:
Hardstikke mooi, maar ik heb iedere keer een variabel aantal bladen wat ik wil beveiligen. Dan zou ik dus voor ieder aantal een andere macro aan moeten maken. Is er niets wat alleen de geselecteerde bladen beveiligd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan