• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro meerdere bladen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik heb vaak bestanden met meerdere tabbladen. Om ze in één keer te kunnen beveiligen gebruik ik de volgende macro:

Sub ProtectMultiple()
Dim ws As Worksheet
For Each ws In ActiveWorkbook.Sheets
ws.Protect
Next ws
End Sub

Wat ik mis echter, is de keuzemogelijkheden bij het beveiligen. Als je namelijk in het menu kiest voor Beveiliging -> tabblad beveiligen, dan krijg je een venster met opties die beveiligd moeten worden, die je vervolgens aan of uit kan vinken. Is de macro zo aan te passen dat je dit venster te zien krijgt?

Bedoel je dit?

Code:
Application.Dialogs(xlDialogProtectDocument).Show

Wigi

Hi Wigi,

Het werkt nog niet helemaal naar behoren. Wanneer ik de macro run, krijg ik voor het eerste tabblad de box te zien. Als ik op cancel klik, krijg ik netjes de box voor de volgende, enzovoort. Echter, als ik voor het eerste blad een vinkje weghaal of toevoeg en op OK klik, eindigt de macro en heb ik dus niet de keuzemogelijkheid voor de overige bladen. Dit klinkt op zich logisch, alleen zit ik nu dus nog met hetzelfde probleem. Weet jij een mogelijkheid om dit werkend te krijgen...?

Thx.

Probeer deze eens:
Code:
Sub beveiliging()
Dim x As Long
Dim ws As Worksheet

For x = 1 To Sheets.Count
        Sheets(x).Activate
        Application.Dialogs(xlDialogProtectDocument).Show
    Next

End Sub

Macro werkt prima, maar...

Hoe zou de macro eruit zien als ik de optie van beveiligen met wachtwoord voor meerdere bladen zou willen uitvoeren?

Groet,
Tim

Met de macro van Demeter krijg je per tabblad een box te zien waarin je het wachtwoord kunt invullen. Of ben je op zoek naar 1 wachtwoord invullen voor alle tabbladen tegelijk? Dat zou inderdaad ook handig zijn...

Inderdaad, liefst in 1 keer 1 wachtwoord voor alle tabbladen te beveiligen, en op te heffen...

Wow! ik ben eruit gekomen! (Eerste post)

Hoi allemaal,

Ik was gisteren ook driftig op zoek naar een manier om alle bladen tegelijk te beveiligen en dan het liefst met wachtwoord. Zo kwam ik ook terecht op dit mooie forum, maar zag ik tot mijn spijt dat er nog geen oplossing was.
Ik ben totaal geen expert op VB-code gebied, maar ik heb een oplossing in elkaar geflansd.

Code:
Sub Onbeveiligen()
Dim ws As Worksheet
    ws.Unprotect Password:="geheim"
Next ws
End Sub

Sub Beveiligen()
Dim ws As Worksheet
    ws.Protect Password:="geheim"
    ws.EnableSelection = xlUnlockedCells 
Next ws
End Sub

Op de plaats van "ws.EnableSelection = xlUnlockedCells" kun je allerlei opties (of geen) invoeren die je normaal via de dialogbox aanvinkt.

Ik ben al helemaal blij dat ik hier uitkwam :D, hopelijk heeft iemand anders er ook wat aan.

Greetz,

Johnny

Bedankt Johnny :thumb: ,

Ziet er netjes uit maar kan me niet voorstellen dat er nergens op dit forum iets gelijks te vinden is!!. In ieder geval wel handig om in dit topic te hebben staan :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan