• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro meerdere hyperlinks openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickbakkenes

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2011
Berichten
58
Hallo,

Ik heb meerdere hyperlinks in kolom a staan. Hoe kan ik een macro schrijven dat al deze hyperlinks worden geopend in 1 keer? Het liefst ook nog geprint.

Alvast bedankt.

Mvg Rick
 
Het printen heb ik geen idee van, maar volgens mij kun je op de volgende manier alle hyperlinks openen in kolom 1 (rijen 1 t/m 4). Aan te passen naar wens ...

Code:
Sub Hyper()
Dim kolom, rij As Integer

    kolom = 1

    For rij = 1 To 4
        Cells(rij, kolom).Hyperlinks(1).Follow
    Next rij
    
End Sub
 
Hoi Peter B,

Bedankt voor je reactie, maar Cells(rij, kolom).Hyperlinks(1).Follow geeft een foumelding.

Kolom is wel een formule =HYPERLINK(AP2;AC2) Maakt dit uit?
 
Bij mijn weten gaat "Cells(rij, kolom).Hyperlinks(1).Follow" uit van de tekst in de gekozen cel. Als dit dus geen link is, maar een naam dan gaat dit niet goed.

Staan alle links wel onder elkaar in de kolom AP? Want dan is dat de kolom waar je vanuit moet gaan. Dus dan zou kolom = 42 moeten zijn.
 
Kennelijk gaat het dan dus toch niet goed. Ik heb nu een vergelijkbare test gedaan met de volgende links:
Code:
http://www.google.nl
http://covers.jqe360.com/main.php?sort=titleid
http://covers.jqe360.com/getfile.php?file=3336&type=0&show

Als ik deze aanroep in één van beide kolommen waaruit de hyperlink wordt opgebouwd dan gaat dit perfect. Als ik deze aanroep vanuit kolom A (de =HYPERLINK) dan krijg ik nu ook een fout.

Met de volgende code lukt het alsnog ...
Code:
Sub Hyper()
    Dim kolom, rij As Integer
    Dim adres As String

    kolom = 1

    For rij = 2 To 4
        adres = Cells(rij, kolom).Value
        ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=adres, NewWindow:=True
    Next rij

End Sub
 
Laatst bewerkt:
Haai Peter B,

Werkt prima. Bedankt. Nu heb ik een aantal internetpagina's open staan. Is er iemand die weet hoe ik al die openstaande internet pagina kan printen? Het liefst verwerken in bovenstaande macro binnen Excel.
 
Elke hyperlink bevat een afbeelding. Is het mogelijk om in bovenstaande macro te verwerken dat de afbeeldingen in een bepaalde map op mijn server worden weggeschreven?
 
Dus ipv allemaal openen moeten de afbeelden in een bepaalde map worden weggeschrevern.

De macro ziet er nu als volgt uit.

Code:
Sub MULTI_OPEN()
    Dim kolom, rij As Integer
    Dim adres As String

    kolom = 2

    For rij = 2 To 40
        adres = Cells(rij, kolom).Value
        ActiveWorkbook.FollowHyperlink Address:=adres, NewWindow:=True
    Next rij

End Sub

Wie o wie kan mij helpen. Bedankt alvast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan