Hallo allen,
Ik ben niet erg thuis in VBA maar wil het graag gebruiken om afspraken van Excel naar Outlook te zetten.
Nu heb ik een script gevonden dat werkt, alleen het doet één ding niet wat ik wel graag wil en ik krijg het niet voor elkaar. namelijk als ik in de tabel door middel van de filter knoppen een selectie maakt wil ik dat alleen de geselecteerde items naar Outlook worden gekopieerd en het scriptje zet alles over. Ik kom er niet uit, het is waarschijnlijk een klein iets met de Do Until commando, maar ook met specialcells celltype visible krijg ik het niet voor elkaar. maar dat komt denk ik omdat ik het gewoon niet goed genoeg snap. Dit is het script dat ik heb:
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik ben niet erg thuis in VBA maar wil het graag gebruiken om afspraken van Excel naar Outlook te zetten.
Nu heb ik een script gevonden dat werkt, alleen het doet één ding niet wat ik wel graag wil en ik krijg het niet voor elkaar. namelijk als ik in de tabel door middel van de filter knoppen een selectie maakt wil ik dat alleen de geselecteerde items naar Outlook worden gekopieerd en het scriptje zet alles over. Ik kom er niet uit, het is waarschijnlijk een klein iets met de Do Until commando, maar ook met specialcells celltype visible krijg ik het niet voor elkaar. maar dat komt denk ik omdat ik het gewoon niet goed genoeg snap. Dit is het script dat ik heb:
Code:
Sub AddAppointments()
Set myOutlook = CreateObject("Outlook.Application")
r = 7
Do Until Trim(Cells(r, 1).Value) = ""
Set myApt = myOutlook.createitem(1)
myApt.Subject = Cells(r, 4).Value
myApt.Start = Cells(r, 2).Value
myApt.Duration = "15"
myApt.ReminderSet = "15"
myApt.Body = Cells(r, 6).Value
myApt.Save
r = r + 1
Loop
End Sub
Alvast bedankt voor jullie hulp!