• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro met If en AND operator

Status
Niet open voor verdere reacties.

S.Teeling

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2005
Hallo, ik wil een macro laten starten obv de inhoud van 2 cellen, het lukt mij echter niet de IF en AND functie te laten uitvoeren wat ik wil.

De bedoeling is dat:
Macro 1 start als waarde in CEL B14 = B en deel van cel C14 is MEM.

Macro 2 start als waarde in CEL B14 = B en deel van cel C14 is KAS

Het lukt mijn niet om de operator IF en AND in een macro aan elkaar te koppelen, iemand een idee?

Belangrijk is het onderscheid van BEDRIJF en de keuze het dagboek.

mijn poging staat in bijgaand sheet.

Bijlagen

S.Teeling
Het is niet het hele antwoord op je vraag maar een handreiking zullen we maar zeggen.
Plak deze code achter het betreffende werkblad (met rechts op de bladtab klikken en kiezen voor programmacode)

Option Explicit
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Row = 14 And Target.Column = 2 And Target.Value = "B" Then

MsgBox "MEMO is gekozen"
End If

End Sub

Hoe je de tweede voorwaarde er bij moet zetten weet ik ook niet, zoveel verstand heb ik ook niet van VBA. Ik weet wel dat je niet, zoals je gedaan hebt , dit soort code in een module moet zetten. Ik hoop je een stapje op weg geholpen te hebben.
Het "Else" gedeelte heb ik weggelaten want anders, als je dat niet verder codeert, krijg je bij iedere cel die je aanklilt en bewerkt de melding: Kas is gekozen.

Laatst bewerkt:
Hallo

1. Wanneer moet de macro uitgevoerd worden? Bij een wijziging van een celwaarde, druk op een knop, enz?

2. Welke macro moet uitgevoerd worden indien C14 MEM bevat en welke indien C14 KAS bevat? Ik zie verder geen macro's in de code zitten.

Wigi

Er zitten geen macro's in het bestand.
De macro controleert wel of er een deel van de woorden MEMO of KAS is geselecteerd in cel C14.
Er verschijnt een melding dat macro1 of macro2 (afhankelijk van de keuze) wordt gestart.

@ LucB
Je heeft gelijk dat de code verkeerd staat.
Als ik kies voor Memo krijg ik nog steeds te zien dat KAS is gekozen.

Laatst bewerkt:
@Roncancio
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Range("B14") = "B" And Mid(Range("C14"), 4, 3) = "MEM" Then
MsgBox "MEMO is gekozen"
Else
MsgBox "Kas is gekozen"
End If

End Sub

Met deze code heeft vraagsteller S.Teeling het antwoord op z'n vraag, denk ik. Volgens mij is het de bedoeling dat er deze schermpjes worden getoond bij de juiste keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan