• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro met plakken uit geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Ik wil de volgende macro maken waarbij het volgende als basis dient:

ik heb van een website een bepaalde waarde in het geheugen gekopieerd/geplaatst (CTR+C).
Deze waarde moet hij gaan zoeken in het spreadsheet in de diverse tabbladen (altijd in een zelfde kolom).

Zodra de betreffende cel is gevonden, moet hij in die betreffende rij enkele cellen leeg maken en vervolgens de gehele rij 'rood maken' en 'doorhalen'.
Als laatste het spreadsheet opslaan.

Ik heb geen verstand van VBA, ik maak normaal gesproken alleen macro's door handmatig de macro 'op te nemen' (betreffende handelingen uit te voeren).

Ik heb het bovenstaande geprobeerd door eerst in 1 tabblad te laten zoeken, op de volgende manier:
Start macro:
selecteer kolom -> kies de zoekfunctie uit het menu -> plak de waarde dat in het geheugen zit en kies voor 'alles zoeken' -> en ga vervolgens met de pijltjes toetsen naar de betreffende cellen die leeggemaakt moeten worden enzovoort.
Handmatig is dan de gehele handeling correct uitgevoerd maar deze macro werkt echter niet omdat hij kennelijk het 'plakken' van hetgeen in het geheugen zit niet meeneemt.
Daarnaast wil ik ook eigenlijk laten zoeken in het hele spreadsheet, alle tabbladen dus.
De te zoeken waarde is uniek.

Experimenteer hier eens mee (er wordt verondersteld dat de gezochte data telkens in kolom I = kolom 9 staan):
Code:
Sub tsh()    
    Dim Sh
    Dim Cl As Range
    Dim C00 As String

With GetObject("New:{1C3B4210-F441-11CE-B9EA-00AA006B1A69}")
        .GetFromClipboard
        C00 = .GetText
    End With
    For Each Sh In Sheets
        For Each Cl In Sh.UsedRange.Columns(9).Cells
            If CStr(Cl.Value) = C00 Then Cl.ClearContents
        Next
    Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Code:
Sub M_snb()    

With GetObject("New:{1C3B4210-F441-11CE-B9EA-00AA006B1A69}")
        .GetFromClipboard
        columns(9).replace .gettext,"",1
    End With

End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan