macro met voorwaarden voor openen formulier aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mixology

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Wizzies,

Ik zit in de knoop bij een macro. De oplossing zal waarschijnlijk minder moeilijk zijn dan ik ze al een tijdje aan het maken ben en daarom ben ik op zoek naar hulp. In bijgevoegde database wil ik via het formulier "studiedagen en vormingen" met een simpele klik een ander formulier openen ( Open 1, Open 2, .... ) Een hyperlink kan niet want de waarden zijn niet altijd aanwezig, dus wil ik werken met een macro die het formulier opent bij de juiste voorwaarde. vb : als de id = 1 dan moet form 1 geopend worden. Is de id waarde 2, dan form 2 enz ... . Met de macro die ik aanmaakte opent steeds het laatste formulier ( hier 3 ) nadat alle formulieren passeerden in een flits.

Alvast bedankt voor het kijken en eventuele antwoorden/oplossingen

Yuri

Bekijk bijlage db4HelpMij.rar

20 identieke formulieren, dat kan nooit de bedoeling zijn toch? Waarom niet één formulier? En als je slim bent, stop je direct met die macro's want dat is een doodlopende weg. Dit moet je oplossen (als je die bak formulieren wilt houden) met een SELECT CASE en dat kan denk ik niet met macro's. Maar buiten dat: ik vind het een beetje op soep eten met een vork lijken...

Beste,

in deze voorbeeldversie wordt 20 keer hetzelfde formulier (onder een andere naam ) geopend.
De bedoeling is dat het niet gelijke formulieren worden .
bv : bij Id1 op formulier "studiedagen en vormingen" een formulier A openen, bij Id 2 een formulier (type) B . Er moet dus via een klik naast de info op het formulier "studiedagen en vormingen" afgeleid kunnen worden naar de pagina welke gekoppeld is aan de id. Die SELECT CASE is iets te hoog gegrepen voor mij :( .

mvg

Ik zou zeggen: post in ieder geval een voorbeeldje met de juiste formulier(nam)en, dan zal ik er vanavond een stukje voorbeeldcode voor maken. Dat kun je dan zelf wel verder bewerken denk ik. Je zult zien dat het een heel stuk simpeler is dan die vermaledijde Macrorecorder :)

Lastig voorbeeldje? Of hoeft het niet meer?

Ik ben zelf nog wat aan het zoeken op de "select case". Zo leer ik immers het meeste. Maar zit nog steeds vast :(. Zal waarschijnlijk toch een hulplijn worden ... . In ieder geval bedankt voor de bezorgdheid :)

In je huidige opzet, met die losse formulieren, kun je met deze code elk formulier apart openen:

Code:
Private Sub Id_Click()
Dim sDoc As String
    sDoc = "Open " & Me.Id
    DoCmd.OpenForm (sDoc)
End Sub

Kan ook deze vraag op <Opgelost> :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan