Macro met Where filtering achter het navigatieformulier werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans7500

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 okt 2019
Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum maar hoop toch dat iemand mij kan helpen.
Ik heb een Access programma gemaakt, waarbij de in en uitvoer formulieren en rapporten gekozen worden door het navigatieformulier wat als standaard in MS Acces zit.
Dit werkt al een paar jaar goed. Kortgeleden heb ik een formulier gewijzigd en om een wat grotere tekst in te kunnen voeren heb ik een Macro formulier openen ingebouwd. Deze macro opent een extra popup formulier waar ik dan de tekst in kan voeren.
Deze toepassing werkte prima tot ik deze achter het navigatieformulier heb geplaatst waarbij via een tab het eerste formulier kan worden gekozen. Dit opent correct. Als ik dan op het veld klik waarbij het popup formulier moet openen krijg ik een foutmelding. Via jullie forum heb ik gevonden dat dit komt doordat het Pad niet meer klopt.
Ik heb op het forum ook iemand met een zelfde probleem gevonden. helaas had die het probleem opgelost maar schrijft niet hoe.
Ik heb een simpel stukje programma toe gevoegd, zodat het te bekijken is.
Het gaat zich om de regel Where= [Formulieren]![FrmGMF_inv]![Reden] In het formulier FrmGMF
Open dit formulier en klik op de blauwe Url en het popup tekst formulier opent.
Open je het Naviagatieformulier Hoofd_nav en klikt dan op de Url, komt er een foutmelding
Ik heb al op diverse manieren geprobeerd het navigatieformulier in het Pad op te nemen, maar dat lukt me niet.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Bijlagen

Ik heb echt een bloedhekel aan macro's, dus als je een macro aanpassing zoekt heb je (bij mij) even pech, maar hopelijk kan iemand anders dat oplossen voor je. Of je kan het zelf, m.b.v. de aanpassing die ik heb gedaan. Want je probleem ligt niet zozeer aan de macro, maar aan je opzet. Je kunt een popup alleen filteren op een ander formulier als je de juiste waarde meegeeft, en dat doe je dus niet. In mijn voorbeeldje is dat opgelost.

Bijlagen

Hallo Octafish, Ik had het zo niet bedoeld, En met een kennis van het werken met Code van bijna nul, heb ik er toch voor gekozen mijn Macro te vervangen door het stukje code wat je bij je antwoord toegevoegd hebt.
En net zo als in het tekst bestandje werkt het nu ook in mijn toepassing. Ik ben er heel blij mee. Tevens ben ik nu helemaal overtuigd dat ik echt aan jou cursus moet beginnen om de grondbeginselen van Access en het werken met code beter onder de knie te krijgen. Nogmaals bedankt voor de hulp en een werkende oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan