• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro namen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breevaart

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Hallo,

IK heb een excel werkblad gemaakt waarin een aantal macro's zitten (macro1, macro2 etc.)

Dat werkblad heb ik opgeslagen als een sjabloon( met de naam controleset).

Als iemand dan dat sjabloon gebruikt moet hij hem onder een andere naam opslaan.

Het probleem is dat als ik hem onder een andere naam opsla (b.v. test123) de macro's niet meer werken. Hij geeft dan een foutmelding dat hij de macro "controlesetmacro1" niet kan vinden.

Weet iemand een manier waarop je dit probleem voorkomt?

Ik zal ongetwijfeld iets fout doen maar... je bent nooit te oud om .........

BVD

Wim

Als u een nieuwe macro opneemt, verschijnt er een window waarin u de naam van de nieuwe macro kan ingeven en ook de plaats waar deze moet worden bewaard. Bij mij lukt het als ik macro's opsla in "deze werkmap"

Rudike

Ja dat klopt maar als ik zo'n bestand als sjabloon opslaat moet een volgende gebruiker er een andere naam aangeven en ergens opslaan.

Dit is namelijk om te voorkomen dat men aan het 'origineel' gaat rommelen.

Ik kan die macro's wel opslaan in "deze werkmap" maar dan krijgen die dus een naam die gelinkt is aan de naam zoals die werkmap wordt opgeslagen.
Wordt er later door iemand anders dat sjabloon gebruikt dan zal die dus een andere naam aan die werkmap moeten geven en dan zoekt die macro naar een andere naam.

Echter... mijn mening voor een betere.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan