• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro nieuwe bestandsnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
568
Ik heb een blad met macro's. Als ik nu het bestand opsla onder een andere naam dan werken de macro's niet meer. Hoe kan ik dit oplossen?

groetjes
juul
 
Beste jvbaal

Als je het nieuwe benoemde bestand opent, staat de code dan nog in je module of in ThisWorkbook, zoja dan moet het lukken tenzij je in de code een bestandsnaam hebt gestoken die verwijst naar een bepaalt bestand.

Groetjes Danny
 
Idd Danny

De bestandsnaam mag niet "hard-coded" in de code staan.

Je kan werken met bv.

Code:
ThisWorkbook.Name

Wigi
 
De macro werkt na het veranderen van de bestandsnaam via Extra - Macro - juiste macro kiezen en uitvoeren kiezen. Maar als ik een pictogram op de balk zet die er voor zorgt dat de macro uitgevoerd wordt, dan komt er een foutmelding als de naam gewijzigd is en zegt hij dat hij het bestand met de oude naam niet kan vinden. Hoe kan ik nu zorgen dat ik een macro kan starten met een pictogram op de balk zonder dat ik na een wijziging in de bestandsnaam een foutmelding krijg.

groetjes
juul
 
Ik ben er mee bezig en denk dat ik er wel uitkom door jouw advies om
http://www.jkp-ads.com/Articles/DistributeMacro01NL.htm
eens te bekijken.
Ik heb een werkbalk gemaakt en deze met de macro's toegevoegd aan het bestand.
Alleen met Listing 2 weet ik nog niet om te gaan. Misschien een kwestie van uit proberen.

Bedankt
Groetjes
Juul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan