• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro of formule om van meerdere lijsten naast elkaar er een van te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

maartenmars

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Ik heb meerdere lijsten met getallen naast elkaar die ik graag allemaal onder elkaar wil hebben staan zoals in mijn voorbeeld bestand. Ik heb hier helaas geen formule voor en ik moet het een paar 1000 x herhalen. Daarom leek het mij verstandig om er eem macro voor te maken, maar weet nog niet hoe. Zou iemand mij daarmee kunnen helpen. Het excel bestandje spreekt voor zich. Tnks alvast

Bijlagen

Ik heb onderstaande macro exact gemaakt volgens je voorbeeld.

Code:
Sub Verplaatsen()
Dim lRij As Long
Dim iKol As Long
Dim lSchrijfRij As Long
    lRij = 1
    iKol = 2
    lSchrijfRij = 18
    While Range("IV1").End(xlToLeft).Column >= iKol
        While Cells(lRij, iKol).Value <> ""
            Range("A" & lSchrijfRij).Value = Range("A" & lRij).Value
            Range("B" & lSchrijfRij).Value = Cells(lRij, iKol).Value
            lRij = lRij + 1
            lSchrijfRij = lSchrijfRij + 1
        Wend
        iKol = iKol + 1
        lRij = 1
    Wend
End Sub

Pas eventueel lSchrijfRij = 18 aan naar de regelnummer waar de gegevens moeten worden weggeschreven.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hij doet het helaas niet bij mij, zou je hem misschien willen toevoegen aan mijn bestand? Wel bedankt voor het kijken naar mijn probleem iig!

Ik heb de macro in je bestand geplaatst.
Om te zien dat het werkt, heb ik het oorspronkelijke voorbeeld naar rechts verplaatst.

Je kunt de macro (genaamd Verplaatsen) starten zodat je het resultaat vanaf cel A18 kunt zien.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan