• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om automatisch een hyperlink te maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjakie203

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2007
Ik heb een excel bestand met verschillende werkbladen waarop informatie ingevuld moet worden. Op elk van deze werkbladen staat informatie over een nieuw item. Zodra een nieuw item zich aandient, wordt er (met een macro) een nieuw invulblad aangemaakt. Het aantal invulbladen wordt dus steeds groter.

Er is een werkblad waarop al de informatie wordt verzameld (zodra de macro voor het maken van een nieuw werkblad wordt uitgevoerd, wordt de informatie van het laatst ingevulde blad naar het verzamelblad gekopieerd). Ik wil echter ook dat er van de lijst teruggegaan kan worden naar het betreffende invulblad. Ik wil dus dat de naam van elk item een automatisch (dus bij het uitvoeren van de macro) een hyperlink wordt naar het juiste invulblad. Ik ben er de hele ochtend mee bezig geweest, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Is er iemand die een oplossing heeft?

Alvast heel erg bedankt.

Hier ga je heel veel nuttige info vinden. Code die ik een tijdje geleden geschreven heb.

Hai Wigi,

Bedankt voor je snelle reactie! De link die je me geeft, bevat ongetwijfeld de oplossing, maar omdat ik nog niet erg gevorderd ben in VBA moet ik er flink wat tijd in steken om de code te begrijpen en zo aan te passen dat die ook in mijn bestand werkt. Misschien dat je ook een korte oplossing hebt, puur om van de naam van het item een hyperlink naar het betreffende blad (die koppeling zit eigenlijk al in de cel, want geplakt als link) te maken. Mocht je dit niet zo voor de hand hebben, dan zal ik alsnog gaan spitten in je code.

Je moet er gewoon doorheen gaan en wat proberen tot het werkt. Je gaat het wel doorhebben waar je het zal vinden.

Hallo Wigi,

Ik ben nog eens door de code gegaan, maar kom er niet echt uit. Heb bijvoorbeeld geen idee wat je nou met 'numb' doet. Zou je dat miss willen uitleggen, of is er een link waarin het eea wordt uitgelegd? Heb ook een voorbeeldje van mijn bestand geupload.

Bijlagen

Heb een werkbalk 'Invoeren' met knop 'Nieuw blad invoeren' aangemaakt.
Achter "macro1" word macro "InhoudAlleBladen" uitgevoerd.
Maar deze wil enkel met volledige namen (Invulblad) de hyperlinks laten werken (misschien kan er iemand dit aanpassen zodat het ook kan werken met de volgende namen "Invulblad (5)" ?

Zie maar of je er iets mee kunt?

Pierre

Bijlagen

Beste Pierre,

Hartstikke bedankt voor je inspanning! Het is vreemd dat de links naar de aangemaakte bladen niet werken. Ik liep zelf ook al tegen dat probleem aan (heb geprobeerd de link als te laten samenstellen uit verschillende componenten). De enige reden die ik kan bedenken is dat het cijfer achter 'invulblad' niet wordt herkend, omdat die er automaitisch bij wordt gezet en dus geen 'absolute' naam is. Misschien is dat wat ik wil gewoon niet mogelijk en moet ik het maar vergeten.

Nogmaals bedankt voor je tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan