• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om cellwaarden te copy pasten (variabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

postal

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2006
Hallo,

Ik heb een workbook met vele sheets waarvan 'Index' de hoofdsheet is. Daar in staan in de kolommen B, G en L 20 titels van de sheets die niet altijd het zelfde blijven.
Achter die titels wil ik graag 2 tellers hebben die de waarde van 2 cellen van die desbetreffende sheet halen uit de cellen P1 en Q1.

Ik heb hiervoor de volgende code geschreven die eerst half werkte, maar nu helemaal niet meer :( Ik ben een beginner met VBA en het lukt me maar niet om verder te komen. Heeft iemand misschien een tip waarmee ik verder kan?

Code:
Sub Test()

Dim LastRow As Integer
Dim A

LastRow = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count

A = 3

For Each cell In Range("B4:B" & LastRow)

SheetName = cell.Offset(0, 0).Value

A = A + 1
            Range("C" & A).Value = Sheets(SheetName).Range("P1")
            Range("D" & A).Value = Sheets(SheetName).Range("Q1")

On Error Resume Next
    Next

End Sub

PS, deze code heb ik als test geschreven alleen voor de kolom B. De error message die ik nu ontvang is dat het subscript buiten het bereik valt.

Gr,
Dennis

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het zou handiger zijn als je in cel B3 geen punt had staan.
Nog handiger wordt het als je geen getal gebruikt als naam voor een werkblad.
Dan werkt deze code
Code:
Sub Test()
  For Each cl In Sheets("Index").Columns(2).SpecialCells(xlCellTypeConstants)
    cl.Offset(, 1).Resize(, 2) = Sheets(cl.Value).Range("P1:Q1").Value
  Next
End Sub
Als je ook getallen als werkbladnamen gebruikt:
Code:
Sub Test()
    cl.Offset(, 1).Resize(, 2) = Sheets(Format(cl.Value)).Range("P1:Q1").Value
  Next
End Sub