• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om celwaarde in tabel te veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

slagman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jun 2016
Goedenavond,

Ik heb een eenvoudige Excel werkmap gemaakt voor het registreren van werkkleding. Hierin worden een aantal zaken bijgehouden:
* Welke kleding is er (elk kledingstuk krijgt een aparte barcode)?
* Welk type is het?
* Ligt het op voorraad of is het uitgegeven en, zo ja, aan wie?
* Is het in reparatie?

Hiervan staat een overzicht op het blad 'REGISTRATIELIJST'. Op het blad 'DATABASE' worden de namen van personen en verschillende categorieën kleding beheert.
De werkmap in de bijlage is nu fictief ingevuld.

Op zich werkt de huidige werkmap prima (i.c.m. een touchscreen), echter is het 'binnenboeken' of 'uitgeven' van kleding nogal een tijds intensief klusje. Daarom wil ik d.m.v. VBA en twee aparte bladen het binnenboeken en uitgeven automatiseren.

Op het blad 'KLEDING BINNENBOEKEN' moet je een gebruikt kledingstuk kunnen inscannen, waarna deze wordt opgezocht in de tabel en vervolgens moet de waarde van de kolom "UITGEGEVEN AAN/VOORRAAD" de waarde "VOORRAAD" krijgen. Op die manier kun je de kledingstukken achter elkaar scannen en gaat het binnenboeken veel sneller.

Op het blad 'KLEDING UITGEVEN' moet je een naam kunnen kiezen en vervolgens een schoon kledingstuk kunnen inscannen, waarna deze wordt opgezocht in de tabel en vervolgens moet de gekozen naam worden toegewezen aan de kolom "UITGEGEVEN AAN/VOORRAAD".

Nou gebruik ik zelf regelmatig macro's, alleen neem ik ze dan op (vrij programmeren gaat boven mijn pet). Echter lukt me het niet op dit probleem op die manier op te lossen.

Heeft iemand hier een code voor?

Mvg, Kris

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan