• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om een andere werkblad in hetzelfde bestand als een Txt bestand op te slaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

aat21

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Beste Excel guru's

Ik heb een bestand (bijgevoegd een soortgelijk voorbeeld bestand) waarbij ik d.m.v. een knop in het eerste werkblad er voor wil zorgen dat het tweede werkblad wordt opgeslagen als een Txt bestand.

Maarrrrrr... het vervelende is als ik het manueel doe, is dat het txt bestand meer regels bevat dan er gevulde regels in werkblad Neth staan. Dit komt omdat ik in Neth werk met dropdowns en die neemt Txt hoedanook over blijkbaar :-(

Dus de macro moet eerst kijken tot welke regel er echt waarden zijn ingevuld en daarna alleen van die regels een Txt bestand maken.

Het maakt mij niet echt uit of er een vaste waarde wordt gegeven aan de bestandsnaam en locatie of dat ik een pop-up krijg waar ik zelf de naam nog kan invullen de locatie kan kiezen.

Dus, een korte samenvatting van de gewenste functionaliteit;
1. Druk op knop in sheet 'Select_sheet'
2. Zoek in sheet 'Neth' alle regels waar er echte waarden in de cellen staan
3. Sla de sheet 'Neth' op als txt-bestand (mag via een pop-up of vaste waarden)

Kan iemand mij helpen??

Muchos bedankos!!!

Mvgr,

Joost

Bekijk bijlage Test-bestand2.xlsx

Laatst bewerkt:
Bijgaand wellicht een oplossing.
Hierbij wordt het sheet "Neth" opgeslagen als Pdf. (Ik weet niet of dat tot de mogelijkheden behoort?)
Na het klikken op de knop in blad 1 verschijnt een formulier waarin je kunt aangeven in welke map de pdf moet worden opgeslagen. (Klik op de knop ...)
Het pad waar de pdf is opgeslagen verschijnt op blad 1 in cel B10

Om dit mogelijk te maken moet je nog het volgende doen:
ga in de VBE-editor naar Extra>Verwijzingen en vink de optie "Microsoft Shell Controls And Automation" aan.

Bijlagen

PDF kan ik niet laden in het doel systeem

Ik heb nog niet gekeken of het werkt, maar PDF is niet het gewenste resultaat.
Waarom? Nou, dat txt bestand wat ik eruit wil krijgen , moet ik daarna weer importeren in andere business software en die kan alleen met Txt omgaan.

Dus mocht je weten hoe we een txt kunnen krijgen ipv pdf.....SUPER!!!

Grt,

Joost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan