• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om een extra lijn toe te voegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn78m

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2013
Ik gebruik altijd met veel plezier de Gantt Chart uit de bijlage, meestal voor Lean Six Sigma projecten.
nu zou ik de file echter iets eenvoudiger willen maken middels een Macro die een sub activiteit kan toevoegen.
zie bijlage vanaf kolom A9, dit zijn de standaard headers voor de fases bij Lean Six Sigma projecten in het rood.
zou het mogelijk zijn als je de kolom in A9(en ook bij de andere fases in het rood) indrukt dat er voor de volgende fase(in dit voorbeeld dus A10), een blanco kolom wordt toegevoegd waar je nog een extra activiteit kan toevoegen voor de desbetreffende volgende fase? dus als laatste kolom in de fase waar je de sub lijn wilt.

Recap: door bv in A9 te klikken dat je dan als resultaat A10 krijgt zoals in het voobeeld, dus blanco lijn die erbij komt voor de volgende fase van het project.

hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Bijlagen

Probeer het eens met deze.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Target.Column = 1 And Target.Row > 8 Then Target.Offset(1).Rows.EntireRow.Insert
Cancel = True
End Sub

Heel erg bedankt, nu ben ik echter zelf niet bekend met het uitvoeren van Macro's.
een hint misschien hoe ik deze moet uitvoeren??

enorm bedankt!

Rechtsklik op de tab waar de code moet komen. Kies programmacode weergeven en plak daar de code uit #2

En dan mag je de rode tekst nog verwijderen.
Code:
If Target.Column = 1 And Target.Row > 8 Then Target.Offset(1).[COLOR=#FF0000]Rows.[/COLOR]EntireRow.Insert

Thanks! het werkt.

er lijkt echter geen verschil tussen de twee macro's te zijn, ze werken allebei.

bedankt voor de hulp.

Gr. Martijn

Daarom vermelde ik dat de rode tekst verwijderd mag worden daar het overbodig is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan