Hallo
Ik vraag me af of het volgende mogelijk is: ik zou graag door middel van een macro diverse gegevens van Excel naar Word willen exporteren, een soort veredelde copy-paste functie van diverse gegevens onder één knop dus. En dan bijvoorkeur zowel een bepaald geselecteerd gebied van een Excel-blad (wat dus in Word een tabel oplevert), als de celinhoud van bepaalde cellen.
Volgens mijn bescheiden kennis gaat dit niet met mailmerge, en volgens mij draai je dan ook de zaak om: vanuit Word roep je bepaalde gegevens op uit een Excel-bestand, terwijl ik juist vanuit Excel gegevens wil exporteren naar een Word bestand (waarbij je dus vanuit Excel Word opent en de gegevens exporteert). Ik kan me voorstellen je voor de juiste lay out van de brief (want daar gaat het om) een sjabloon maakt.
Wie o wie kan mij hierin helpen? Alvast bedankt.
Th
Ik vraag me af of het volgende mogelijk is: ik zou graag door middel van een macro diverse gegevens van Excel naar Word willen exporteren, een soort veredelde copy-paste functie van diverse gegevens onder één knop dus. En dan bijvoorkeur zowel een bepaald geselecteerd gebied van een Excel-blad (wat dus in Word een tabel oplevert), als de celinhoud van bepaalde cellen.
Volgens mijn bescheiden kennis gaat dit niet met mailmerge, en volgens mij draai je dan ook de zaak om: vanuit Word roep je bepaalde gegevens op uit een Excel-bestand, terwijl ik juist vanuit Excel gegevens wil exporteren naar een Word bestand (waarbij je dus vanuit Excel Word opent en de gegevens exporteert). Ik kan me voorstellen je voor de juiste lay out van de brief (want daar gaat het om) een sjabloon maakt.
Wie o wie kan mij hierin helpen? Alvast bedankt.
Th