• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om lijst te kopieren&plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pietartjah

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2015
Goedemiddag,

Klein vraagje die (denk ik) snel te beantwoorden is.
Ik zoek het macro commando om de gegevensvalidatie / lijst mee te kopiëren & plakken.

In het voorbeeld dien ik rij 11 te selecteren, vervolgens op de 'kopieer geselecteerde rij' knop te drukken zodat er een rij bij komt.
Het werkt perfect op 1 aspect na; in cel C11 staat een drop down menu die ik graag mee gekopieerd en geplakt wil hebben.
Hoe is dit mogelijk?

Extra mini vraag
Eventueel zou het ook fijn zijn om ook de opmaak van de geselecteerde rij mee te kopiëren & plakken.

Bekijk bijlage Voorbeeldje2.xlsx

Maak er een tabel van.
Bij het intypen van een volgend nummer onder de tabel wordt er een gehele rij toegevoegd (incl. je validatielijst).

Bedankt HSV. Was niet bepaald de oplossing die ik in gedachten had, maar lijkt inderdaad te werken.
Helaas werkt een tabel niet echt in mijn originele bestand. Vooral de opmaak wordt hierdoor een stuk minder mooi.

Is er toevallig nog een andere oplossing?
Had verwacht dat het vrij eenvoudig op te lossen was ipv met een creatieve 'work around'.

Als het alleen om de opmaak gaat bv zo
Code:
Sub VenA()
ActiveCell.EntireRow.Insert Shift:=xlDown, copyorigin:=xlFormatFromLeftOrAbove
End Sub
Voor de opmaak en de waarden bv zo
Code:
Sub VenA()
With ActiveCell.EntireRow
    .Copy
    .Insert Shift:=xlDown
End With