• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om map aan te maken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lau73

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2019
Beste allen,

Onderstaande macro maakt een map aan met de naam die in cel C3 staat. Deze macro werkt perfect op mijn laptop, echter wanneer iemand anders deze macro gebruikt op een andere laptop/pc werkt het niet meer.
Wie kan mij helpen om deze macro werkend te maken op iedere laptop/pc?
Uiteraard moet op elke laptop inde map Documenten de map Sijs met daaronder de map Klanten bestaan.

Code:
Dim sPad As String
sPad = Environ("Userprofile") & "\Documents\Sijs\Klanten\"
If Len(Dir(sPad, vbDirectory)) = 0 Then
MkDir sPad
End If
sPad = sPad & "\" & Sheets("blad1").Range("C3").Value
If Len(Dir(sPad, vbDirectory)) = 0 Then
MkDir sPad
MsgBox "klant is aangemaakt"
End If

Bedankt om te helpen mee denken!

verander sPad = Environ("Userprofile") door de efectieve naam. nu kijkt iedere keer naar de naam van de gebruiker.

Het zou gewoon moeten werken, ieder pc gebruiker heeft een eigen schijf die een ander letter kan hebben en een eigen profielnaam.

Waar het mis gaat weet ik niet, maar in principe heb je aan onderstaande coderegel genoeg, die de mappen Sijs, Klanten en de mapnaam uit cel C3 aanmaken.

Code:
sub Lau()
 CreateObject("shell.application").Namespace(Environ("userprofile") & "\Documents").NewFolder "Sijs\Klanten\" & sheets("blad1").Range("c3")
end sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan