Hallo Excel guru's,
Ik heb een macro vraagje. Ik heb een document met twee werkbladen;
1. selectie werkblad
Hier moet de ik een waarde uit een drop-down kiezen en vervolgens op een knop klikken*
2. uitkomst werkblad
Hier staan een aantal kolommen met titels en de kolommen samen hebben ook een naam.
*Wat moet er nu gebeuren als er op de knop geklikt wordt;
De waarde die gekozen is uit de dropdwonlijst komt overeen met de naam van een range kolommen op het uitkomst werkblad. Nu moeten deze kolommen + de kolommen die de naam ALGEMEEN hebben, alleen nog getoond worden. Dus alle andere kolommen moeten op verborgen gezet worden.
Ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd.
Ik hoop echt heel erg dat iemand van jullie me hierbij kan helpen. In ieder geval super bedankt voor de moeite!!
Met vriendelijke groet,
Joost
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
Ik heb een macro vraagje. Ik heb een document met twee werkbladen;
1. selectie werkblad
Hier moet de ik een waarde uit een drop-down kiezen en vervolgens op een knop klikken*
2. uitkomst werkblad
Hier staan een aantal kolommen met titels en de kolommen samen hebben ook een naam.
*Wat moet er nu gebeuren als er op de knop geklikt wordt;
De waarde die gekozen is uit de dropdwonlijst komt overeen met de naam van een range kolommen op het uitkomst werkblad. Nu moeten deze kolommen + de kolommen die de naam ALGEMEEN hebben, alleen nog getoond worden. Dus alle andere kolommen moeten op verborgen gezet worden.
Ik heb een voorbeeldbestandje bijgevoegd.
Ik hoop echt heel erg dat iemand van jullie me hierbij kan helpen. In ieder geval super bedankt voor de moeite!!
Met vriendelijke groet,
Joost
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx