macro om powerpoint op te starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Beste powerpointers,

bestaat er een macro die het volgende doet:

op 3 bepaalde tijdstippen zou ik willen dat een presentatie automatisch van slide nr 1 begint te lopen..

Het systeem is momenteel dat een presentatie continue herhaald wordt op tv schermen in onze refters.

Op de 3 tijdstippen gaan de tv's uit standby en komt de presentatie in beeld. Nu gebeurt het dat de presentatie halverwege zit, en de werknemers een groot deel van de info niet zien.

Ik zou hier graag verandering in brengen :)

Ik ben benieuwd!

Groeten
Spiesse

Beste waar ik zo snel even mee kan komen.

Je maakt een batch file die je op de gewenste tijden via de task scheduler laat starten. In deze batch file regel je 2 dingen. 1) Je sluit een eventueel nog lopende powerpoint. 2) Je start een nieuwe slideshow vanaf de command-line.

Kun je het precieze moment "triggeren" of kun je alleen op tijdsnotaties af gaan?

Je kunt een script maken dat een bestaande show stopt en vervolgens opnieuw start. Dat script kun je in de "task scheduler" zetten om te draaien op specifieke tijden

dag wampier,

wat bedoel je met triggeren?

de tv's floepen aan op de momenten dat de pauzes bij ons beginnen. Dus als het 12:08u is dan zou de powerpoint vanaf slide 1 moeten herstarten. moest dit lukken zou ik al tevreden zijn :)

Beste waar ik zo snel even mee kan komen.

Je maakt een batch file die je op de gewenste tijden via de task scheduler laat starten. In deze batch file regel je 2 dingen. 1) Je sluit een eventueel nog lopende powerpoint. 2) Je start een nieuwe slideshow vanaf de command-line.

een batch file maken behoort nog niet tot mijn mogelijkheden. Indien er geen vba code bestaat wil ik dit wel bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan