• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om prijzen in lijst te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnese

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2011
Er zijn twee velden om in te vullen: " breedte " en " hoogte ". Hierna wordt een kostprijsberekening gemaakt en wordt een prijs gepubliceerd in een derde veld.
Nu wens ik die prijs in één lijst te zien. De afmetingen zijn telkens per 100. Zowel in de breedte als in de hoogte tot 4000 mm.
Hoe kan dit , zonder dit zelf manueel te simuleren en in een lijst te zetten? Tips?

Bijvoorbeeld:

100 x 100 =
100 x 200 =
100 x 300 =
...
200 x 100 =
200 x 200 =
200 x 300 =
...

2 dimensies en dan breedte en hoogte??? Volgens mij heb je het dan over breedte en lengte... ;)
Maar voor een berekening zal je toch minimaal moeten weten wat je grondslag is voor de berekening. Nu valt er niets anders te berekenen dan de oppervlakte...

Gebruik deze eens:
Code:
=INDEX($B$2:$H$8;VERGELIJKEN($C$10;$B$2:$B$8;1);VERGELIJKEN($C$11;$B$2:$H$2;1))

Hey,

Ja excuses, formule in cel C12 was niet correct.

De vraag is complexer :-).

Ik wil in de lijst vanaf C15 de prijzen laten aanvullen door te simuleren.
Dus heel simpel gezegd wil ik dat de afmetingen breedte en hoogte per 100 automatisch worden ingevuld in C10 en C11 en dat de uitkomst ( C12) automatisch wordt aangevuld in de lijst.

Arne,

waarom wil een macro?

als je de formule in de eerste cel (C15) zet en dan doortrekt naar beneden is het toch klaar?

Laatst bewerkt:
Omdat er nadat hij een prijs uit de tabel neemt ( wat slecht een onderdeel van een prijsopbouw is ) nog formules doorloopt om tot een kostprijs materiaal te komen.

Hmmm... Maar AL je prijzen staan toch al in die matrix? Waarom dan nog die lijst? Als dat zelfs kan oplopen tot 4000 mm worden dat (bij een breedte van max 600) dus 240 regels. Lijkt mij veel meer zoekwerk. Maar hoe dan ook... Het is wél mogelijk met VBA om je matrix om te zetten naar een lijst op variabele basis. Misschien is het handig om je werkelijke opbouw hier ff te plaatsen. Zeker als er nog meer formules om de hoek komen kijken, kan dat wellicht in 1x worden meegenomen (dat voorkomt dat je in een later stadium misschien met die vraag gaat komen).

Laatst bewerkt:
Hier is hij dan.

Het programma maakt een vergelijking tussen kostprijs aankopen maatwerk of kostprijs zelf maken.

Door breedte, hoogte, kleur en of koppelingBekijk bijlage 274751 in te vullen wordt dit berekend.

Ha ha ha... Soms heb je er als helper spijt van dat je om het complete document vraagt. :D

Want eerlijk gezegd weet ik door de nu getoonde complexiteit niet waar te beginnen. In welke sheet staat die cel B10 die je nodig hebt? En waar wil je dan die lijst gaan krijgen waar je in je initiële vraag om vroeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan