• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om rijen te verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikjanneman

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2015
Beste,

Ik heb een excel bestand waarin ik potiëntiele klanten bij houd. Daarin heb ik een kolom die de status van de klant beschrijft. Dat gaat van 0% tot 100% en een veld met afgevallen klanten. 100% betekent koop. Deze opties zitten in een dropdown menu in die kolom. Graag zou ik wanneer ik de optie 100% selecteer, die hele rij verplaatsen naar een ander tabblad binnen dit document. Maar ik wil geen lege ruimte achterlaten. Dus de lege cellen die achterblijven moeten verwijderd worden.

Heeft iemand enig idee of en hoe dit mogelijk is?

Mocht het niet kunnen vanuit het dropdown menu, zou ik eventueel ook achter alle rijen een knop willen zetten (of hyperlink) waaraan de macro verbonden kan worden. Dan klik ik zelf gewoon op de knop en dan verplaatst de klant naar ander blad.

Hoop dat iemand me kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Erik

met Activerow.Cut Shift:=xlShiftUp moet dat te doen zijn.

Hmm dit zegt mij niet veel. Hoe pas ik dit toe?

Ik had het geprobeerd via macro opnemen. Gewoon de rij selecteren. Knippen. Naar andere tab gaan. Plakken. Terug naar eerste tab. (nu lege) rij selecteren. Verwijderen.

Probleem is alleen als ik daar een knop van maak en achter elke rij zet. Dan plakt hij telkens de rij op dezelfde plek in het nieuwe tabblad. En overschrijf ik dus de de rij. Ik wil gewoon dat ze onder elkaar worden geplaatst.

macro achter het eerste blad:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Not Intersect(Target, Range("B:B")) Is Nothing Then
        Application.EnableEvents = False
        If Target.Value = 100 Then
            Target.EntireRow.Copy Sheets(2).Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
            Target.EntireRow.Delete
            Application.EnableEvents = True
        End If
    End If
End Sub

Bereik zelf even aanpassen.

Niels

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan