• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro op bepaald tijdstip laten uitvoeren werkt niet altijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeneroy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2018
Allen,
Ik heb een Macro gemaakt die op een bepaalde dag en tijdstip gedraaid moet worden.
Als de tijd over max 10min zet dan draait ie keurig. Maar op het moment dat ik de tijd bijvoorbeeld over een uur zet dan doe hij niets.
Mis ik iets in de code? Kan iemand mij helpen.

Ik heb geen toegang tot Taak planner

Bedankt

Bijlagen

En je hebt dan nog wel dat document open staan?

@jkpieterse Ja
Ik heb toevallig vandaag gestest en het werkt ook niet. Ik had de macro om 10:00 gestart en hij moest om 12:45 draaien maar hij doet niets

If Weekday(Now, vbMonday) = 3 Then
Application.OnTime TimeValue("12:45:00"), "ActionMacro"

Bij mij doet hij het wel. als je door de bovenstaande code stapt, komt ie dan wel bij de OnTime methode? Zo ja, die Ontime werkt alleen als je de code "full speed" uitvoert, NIET als je middels F8 erdoorheen stapt.

@Enigmansmurf foutje. ik weet dat vandaag = 2

Hij doet het wel. maar het probleem is als Timevalue verder in de toekomst ligt dan doe ie niets.

Hoeveel verder in de toekomst?
De OnTime werkt niet als je tussentijds Excel sluit.

Bijvoorbeeld volgende week maandag om "02:00:00".
Excel wordt niet afgesloten.

Hmm, weet niet of je meer dan 24 u vooruit kunt plannen. Ik zou eens kijken naar Windows Task Scheduler en je macro dan dus starten middels het Workbook_Open event.

Welke software gebruikt je bedrijf? Office 365? Kijk dan eens naar Microsoft Flow.

Start je na het wijzigen van de tijd de macro wel opnieuw?

ik heb hem gisteren getest bij mijn collega en hij doet het en bij mij niet :(

++
Gisteren heb ik weer getest.
Om 10:00 heb ik het bestand geopend en na 8 uurtjes heeft ie keurig gedraaid.
Code:
Application.OnTime TimeValue("18:00:00"), "ActionMacro"
________________________________________________________________________________________________________________________
Gisteren om 19:10 heb ik het bestand geopend met de bedoeling dat ie de volgende dag zou draaien om 07:00uur maar hij heeft niets gedaan.
Code:
If Weekday(Now, vbMonday) = 4 Then
    Application.OnTime TimeValue("07:00:00"), "ActionMacro"
End If
Mijn collega heeft de bovenstaande actie ook gedaan en Bij hem heet ie wel gedraaid.

_________________________________________________________________________________________________________________________
Conclusie:
Dus als Timevalue binnen ±8uur ligt dan draait ie.
Maar als Timevalue verder in de toekomst ligt dan doe ie niets (voorbeeld volgende dag), maar bij mijn collega wel.

_________________________________________________________________________________________________________________________

Vraag:
Ligt het misschien aan mijn Windows/Excel instellingen? Heeft iemand een Idee hoe ik dit op kan lossen.
Heel erg bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan