• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro openen workbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michaelxg

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Hallo mensen,

Ik heb een vraag met betrekking tot macro's. Waarschijnlijk voor de macrokenners een fluitje van een cent.

Ik heb een Macro nodig, die bij het openen van een bestand automatisch bij Sheet1 start.

Zet deze in ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
Sheets(1).Activate
End Sub

Ofwel
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Application.Goto Sheets(1).[A1]
End Sub

Even een aanvullende vraag, bij mij op het werk moeten macro's eerst enabled worden via de securitywarning. Hoe zorg ik er voor dat macro's automatisch enabled worden en de macro om naar een bepaalde sheet gelijk uitgevoerd word.

Let op, dit betreft ruim 3000 computers waar dit op moet gebeuren, dus de enige mogelijkheid is dit omzijlen. de standaard instellingen mbt macros kunnen en mogen niet aangepast worden.

Jammer maar helaas (gelukkig)!
Gelukkig dat dit niet gaat anders heeft een beveiliging ook geen zin.
Je kan enkel een constructie opzetten waarmee je de gebruiker verplicht om de macro beveiliging op te heffen voor hij uw bestand kan gebruiken.

Ik heb wel een bestandje waarin de gebruiker gevraagd wordt om de macro's in te schakelen alvorens het bestand gebruikt kan worden maar
de standaard instellingen mbt macros kunnen en mogen niet aangepast worden.
Dan kan je niet veel doen vrees ik.(of kan iedere gebruiker het gebruik van macros zelf inschakelen op z'n eigen workstation?)

Laatst bewerkt:
dat klopt. Iedere gebruiken kan zelf de macros inschakelen op zijn laptop. Dus het liefst wil ik een optie in mijn bestand dat hierom automatisch gevraagd wordt.

Ik heb zo'n bestandje als je de macrobeveiliging niet inschakelt krijg je enkel een waarschuwingsblad te zien.
De rest wijst zich vanzelf.
De macro-code is beveiligd met een wachtwoord

1234

Bijlagen

hoe krijg ik de macrocode te zien? Of is dat de bedoeling dat anderen dit niet kunnen zien.

Dubbelklik in het projectvenster op de naam v/h bestand, dan wordt er om een wachtwoord gevraagd om het project te openen. paswoord is 1234 zoals aangegeven.
Nu kan je de code zien in Thisworkbook.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan