• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro oplaan als pdf bijvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dieten

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2012
Berichten
19
Hallo,

Ik heb hier een excel document waarin al enkele macro's zitten.
Door op de figuur (rechts) "opslaan" te klikken word het bestand automatisch opgeslagen in de juiste map met de juiste naam.
Om wat werk te besparen wil ik de nu ook als pdf gaan opslaan (enkel het afdrukbereik, dus 1blz). Die pdf mag dezelfde naam hebben als de .xls en mag in de zelfde map opgeslagen worden.
Welk stukje code moet ik in m'n bestaande macro bijvoegen?

PS: Ik werk met de 2007 versie

Bekijk bijlage BLANCO3.xlsm

Mvg,

Dieten
 
Voor pdf opslaan gebruik je
Code:
ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
        "C:\Users\naam\Desktop\naam" & " - versie " & Format(Now(), "dd-mm-yy") & " " & Format(Time, "hh.mm") & ".pdf", Quality _
        :=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
        OpenAfterPublish:=False
Omdat ik de pdf alleen gebruik voor verzending, staat er na de verzendopdracht deze code
Code:
Kill "C:\Users\naam\Desktop\naam" & " - versie " & Format(Now(), "dd-mm-yy") & " " & Format(Time, "hh.mm") & ".pdf"
Ik neem aan dat dit ook in 2007 werkt.
 
Heel erg bedankt, deze code heeft gewerkt, enkel heb ik de filenaam wat aangepast.

Code:
     filenaam2 = ThisWorkbook.Path & "\Prijsoffertes\" & "PO-" & [G8] & "-" & [B23]

        ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:=filenaam2, Quality _
        :=xlQualityStandard, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, _
        OpenAfterPublish:=True
 
Dieten,

Uiteraard moest je de naam aanpassen, maar prima dat het bij jou ook werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan