Macro opnemen OOK in word?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CuteRome0

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2010
Berichten
6
Hallo,

Ik weet dat je macro's simpel kunt opnemen en dit is geen enkel probleem..
Echter als ik handelingen doe in Word neemt hij deze niet op, en ik heb al vanalles geprobeerd om deze
optie aan te zetten, maar dit lukt niet..
Zou iemand me kunnen zeggen wat ik moet doen? :)
Groetjes!
 
Welke versie van Word? Zelf heb ik Word 2010 en daar werkt het perfect om macro's op te nemen.
 
Ja apart lukt het ook.
Maar ik bedoel dat als ik in Excel zeg dat hij de macro moet opnemen dat hij als ik bv in Word begin te werken deze handelingen dan ook opneemt in die macro in Excel :)
Toch alvast bedankt!
 
Tenzij ik me heel sterk vergis, kun je besturing van een macro in pakketA niet overdragen aan PakketB. Elk pakket heeft, naast de algemene trucjes als Bestanden openen, een eigen set aan acties, die niet in het andere pakket zitten. Zo kun je in Excel cellen manipuleren, wat in Word niet kan. In Word kan je weer met TypeText tekst laten plaatsen, en dat commando kent Excel weer niet. Als je dus in Excel een macro opneemt, heb je nie de beschikking over de commando's die je in de Word macro nodig hebt.
Wat wel kan, is in Excel een verwijzing maken naar de Word bibliotheek, en vanuit Excel een Word applicatie openen, en vervolgens alle commando's ingeven die je nodig hebt. De macro blijft echter wel actief in Excel of Word, waar dezelfde mogelijkheid uiteraard ook bestaat. Daarbij zou je gebruik kunnen maken van de code die je in de Word macro maakt, omdat de meeste gebruikte commando's dus beschikbaar zijn in Excel als je de bibliotheek koppelt. Je kunt er zelfs voor kiezen om de Word sessie verborgen te houden, zodat je niet eens ziet wat er allemaal in Word gebeurt. De gehele macro wordt dan vanuit Excel geopend en gesloten.

Zelf maak ik regelmatig gebruik van deze optie om vanuit Access een mailmerge te maken met een Word bestand. Hierbij wordt dan ook een Word sessie geopend, en wordt er e.e.a. aan documentmanipulatie gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan