Macro opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fotofons

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2007
Ik wil een macro opnemen in word.
Na het starten van de opname hangt er een recordertje aan mijn muisaanwijzer. Ik kan dan met de muis geen tekst selecteren en bv, kopiëren. Wat moet ik doen om dit op te lossen?

Kun je wel de cursor op de juiste positie zetten?
Gebruik dan Shift met de pijltjestoetsen om te selecteren.

Kun je wel de cursor op de juiste positie zetten?
Gebruik dan Shift met de pijltjestoetsen om te selecteren.

Ik kan wel met pijltjestoetsen werken, maar dat vind ik niet prettig. Ik begrijp intussen dat muizen niet kan.

Dat heb je inderdaad goed gezien; de macrorecorder kan alleen met 'harde' commando's overweg. Je zult de macro dus met toetscombinaties (voor het selecteren althans) moeten opnemen. Knoppen indrukken lukt uiteraard wel met een macro. Wil je de macro universeler toepassen, dan zul je de code toch moeten bewerken. Afhankelijk van je macro kun je dan ook de input verbeteren. Voorbeeldje: stel dat je alle tabellen in een document op een vaste manier wilt opmaken. Je begint dan met één tabel te selecteren, en die op te maken. Als de macro klaar is, kun je de code zodanig aanpassen dat hij met een simpele lust alle tabellen doorloopt, en opmaakt volgens jouw instellingen.

Dat heb je inderdaad goed gezien; de macrorecorder kan alleen met 'harde' commando's overweg. Je zult de macro dus met toetscombinaties (voor het selecteren althans) moeten opnemen. Knoppen indrukken lukt uiteraard wel met een macro. Wil je de macro universeler toepassen, dan zul je de code toch moeten bewerken. Afhankelijk van je macro kun je dan ook de input verbeteren. Voorbeeldje: stel dat je alle tabellen in een document op een vaste manier wilt opmaken. Je begint dan met één tabel te selecteren, en die op te maken. Als de macro klaar is, kun je de code zodanig aanpassen dat hij met een simpele lust alle tabellen doorloopt, en opmaakt volgens jouw instellingen.

Dank je. Is helemaal duidelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan