Damaverick
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 jan 2009
Goedendag,
ik heb na lang zoeken een macro gevonden die bijna alles doet wat ie moet doen.
Nl een bericht binnen Outlook opslaan .msg, naar een zelf aan te geven map.
Echter zit er een fout in de scripting.
Wanneer er nl een : of / of \ enz enz in de bestandsnaam staat werkt de macro niet.
En laat nou net er een : bij een Re of Fw bericht staan.
Outlook zelf filterd bij de fuctie "opslaan als..." deze tekens er uit, maar aan de andere kant kun je weer niet in outlook aangeven om .msg als standaard opslagbestand te kiezen. Vandaar deze Macro.
Zou iemand kunnen zeggen hoe het script automatisch : / \ er uit filterd.
Een tweede optie die erg gewenst zou zijn (alleen weet ik niet of het mogelijk is) is ipv zelf een locatie in te typen (bijv. d:\mail zoals nu het geval is) om een browse functie te krijgen zodat ik simpelweg naar de juiste map kan browsen.
Hier het betreffende script: (of misschien heeft iemand iets wat juist beter aan mijn wensen voldoen
)
Alvast bedankt voor de hulp.
ik heb na lang zoeken een macro gevonden die bijna alles doet wat ie moet doen.
Nl een bericht binnen Outlook opslaan .msg, naar een zelf aan te geven map.
Echter zit er een fout in de scripting.
Wanneer er nl een : of / of \ enz enz in de bestandsnaam staat werkt de macro niet.
En laat nou net er een : bij een Re of Fw bericht staan.
Outlook zelf filterd bij de fuctie "opslaan als..." deze tekens er uit, maar aan de andere kant kun je weer niet in outlook aangeven om .msg als standaard opslagbestand te kiezen. Vandaar deze Macro.
Zou iemand kunnen zeggen hoe het script automatisch : / \ er uit filterd.
Een tweede optie die erg gewenst zou zijn (alleen weet ik niet of het mogelijk is) is ipv zelf een locatie in te typen (bijv. d:\mail zoals nu het geval is) om een browse functie te krijgen zodat ik simpelweg naar de juiste map kan browsen.
Hier het betreffende script: (of misschien heeft iemand iets wat juist beter aan mijn wensen voldoen

Code:
Sub VerplaatsHuidigeMailNaarMap()
Dim Item As Object
Dim Map As String
Dim Mail As Outlook.MailItem
Set Item = Application.Explorers(1).Selection(1)
If TypeName(Item) <> "MailItem" Then
MsgBox "Selecteer eerst een mailbericht...", vbInformation, "Opdracht niet mogelijk"
Exit Sub
End If
Map = InputBox("Map en bestandsnaam:", "Bericht opslaan in...", CurDir)
If CreateObject("Scripting.FileSystemObject").FolderExists(Map) Then
If Right(Map, 1) <> "\" Then
Map = Map + "\"
End If
Set Mail = Item
Mail.SaveAs Map & Mail.Subject & ".msg", olMSG
Mail.Delete
End If
End Sub
Alvast bedankt voor de hulp.