• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MACRO persoonlijke werkmap lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
het opnemen van een marco in een persoonlijke werkmap lukt niet.
krijg de melding van dat deze niet open mag staan
( als ik me niet vergis of iets in die geest sorry heb het venster te snel afgesloten)

welke stappen moet ik ondernemen om dit wel te kunnen.

graag heldere uitleg zo dat ik dit kan over brengen naar een leek die dit mee leest om

te zien hoe belangrijk dit forum is.

dank u

Laatst bewerkt:
Je vraagt om heldere uitleg, maar het probleem is mij nog niet duidelijk.

heb het nogmaals geprobeerd en krijg de melding
uw prsoonlijke macrowerkmap in de opstartmap moet geopend blijven voor het opnemen - klik op OK

dan de melding dat
opnemen is niet mogelijk

Laatst bewerkt:
heb het nogmaals geprobeerd en krijg de melding
uw prsoonlijke macrowerkmap in de opstartmap moet geopend blijven voor het opnemen - klik op OK

dan de melding dat
opnemen is niet mogelijk

welke stappen moet hierna opvolgen om toch de macro te kunnen maken.

vanaf het begin:

Excel platform: Windox XP, win7, win 8, Mac ?
Excel versie 95,97,2000, 3002, 2007, 2010, 2013 ?

Macro's ingeschakeld ? zie beveiliging.
vanuit een nieuw werkboek/bestand ?

EXCEL 2007

"Macro's ingeschakeld ? zie beveiliging. " ?? begrijp deze niet.

als ik een nieuw werkmap open en dan de macro maken wil krijg ik het bekende probleem.

Met de voorgaande vragen beantwoord kan een oplossing beter worden gegeven.

Aan de melding te zien probeer je een persoonlijke macro op te nemen. daarvoor moet personal.xlsb bestaan en geopend zijn
Als je bij het opnemen voor de standaard instelling kiest, nl in deze werkmap, zal je w.s. geen probleem ervaren.
Mvg Leo

Laatst bewerkt:
gewone macro via deze werkmap lukt wel, maar niet via de persoonlijke.....

waar of hoe zet ik de pc zo dat dit wel lukt in de persoonlijke werkmap.

Kijk eens in menublad BEELD, druk op knop "zichtbaar maken" in het groepje "venster".

Staat personal.xlsb hiertussen?

BEELD - VENSTER - zichtbaar maken is NIET ACTIEF dus kan ik niet aanklikken.

Ik denk dat je geen personal.xlsb hebt. Als je een macro opneemt, kun je kiezen waar deze op te slaan.

macro.jpg

Kies voor persoonlijke werkmap en deze wordt als het goed is dan aangemaakt...

En dat gaat dan net juist NIET - want dan krijg ik de eerder hierboven genoemde meldingen.

Werk je op een zelfstandig systeem of is het onderdeel van een netwerk ?

Ik heb de fout kunnen "opwekken" door wat te spelen met mijn PERSONAL.XLSB bestand. Deleten, terugplaatsen, daarna excel afsluiten/opstarten etc.

fout1.jpg

fout2.jpg

Ik heb de foutmelding weer weg gekregen door in de map: C:\Users\<<gebruikersnaam>>\AppData\Roaming\Microsoft\Excel\XLSTART het bestand PERSONAL.XLSB te verwijderen, en daarna Excel weer op te starten. Daarna kon ik weer gewoon macro's maken, en werd er een nieuwe persoonlijke werkmap aangemaakt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan