• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zalaaam

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Beste medebezoekers,

Ik ben voor onze groep een excel "kassa" blad aan het maken. Ik ben geen Excel expert maar kan er toch redelijk wat dingen mee maken. Nu wil ik graag dat elke keer als ik een macro opstart dat er bij aantal +1 er bij word geteld. Dus even een voorbeeld:

Product Aantal Prijs
Cola 1 1,50

En als ze dan op een knop klikken moet er bij aantal 2 komen te staan, en als ze nog een keer op de knop klikken moet er 3 komen te staan enzovoort. Maar wat ik ook probeer het lukt me niet! Als ik een macro maak met +1 telt ie hem maar een keer op.

Zou iemand mij alsjeblieft dit uit kunnen leggen?

Bij voorbaat dank!!!

Groeten, Zalaaam

Zie voorbeeld en kijk bij extra - macro's

Bijlagen

Echt helemaal top! Bedankt voor je snelle antwoord!

Nog een vraag want jullie zijn toch zo slim hahaha :P

Ik maak een soort van drop down lijst dus als ik er op klik zie ik cola, bier, fanta etc. maar ik zou graag willen dat daarnaast de prijzen verschijnen. Ik doe dit via valideren en dan lijst. Maar als ik bij A alle dranken neerzet en bij B de prijzen en dit vervolgens wil toevoegen aan het werkblad krijg ik de foutmelding

: De lijst met brongegevens moet een lijst met scheidingstekens of een verwijzing naar een rij of een colom. Heb je hier toevallig ook nog een oplossing voor?

Zoniet, bedankt voor je oplossing!

Wat is eigenlijk je bedoeling ?Wil je het artikel op je kassablad en dan automatisch de prijs in de naastliggende kolom ?
Dit los je op door in kolom C met de Vert. Zoeken-formule de prijs op te zoeken in je tabel

Bijlagen

Yes yes precies wat ik bedoel. bedankt! Problemen zijn opgelost.

Top forum & bezoekers hier. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan