lexcellern
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 okt 2015
Ik heb 2 vragen:
Ik heb een macro waarbij het volgende (globaal) gebeurt:
Uitgangspositie is dat op tabblad X een aantal rijen zijn geselecteerd (die moet hij gaan kopiëren naar een tabblad Y die eerst leeggemaakt wordt).
De macro gaat eerst naar tabblad Y, maakt dit tabblad leeg, gaat terug naar tabblad X, kopieert de geselecteerde rijen, gaat weer naar tabblad Y waar hij ze plakt.
Hieronder de verkorte macro.
Vraag 1:
Ik wil echter niet meer dat het gehele tabblad Y leeggemaakt wordt, maar alleen de kolommen A t/m AT.
Hoe wordt de code dan?
Vraag 2:
Ik wil de macro uitbreiden. Aan het eind van de huidige macro moet tabblad Y worden opgeslagen als .CSV UTF 8 bestand onder een bepaalde naam (Z.CSV). Vervolgens moet worden teruggekeerd naar tabblad X en moet er worden gesaved.
Ik kan niet programmeren in/met VBA, ik maak momenteel alleen macro's door handelingen op te nemen, dus ik hoop dat iemand mij de volledige code kan geven.
Dit is de macro:
Sheets("Y").Select
Cells.Select
Selection.Delete Shift:=xlUp
Range("A2").Select
Sheets("X").Select
Selection.Copy
Sheets("Y").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Range("A1").Select
Sheets("X").Select
ActiveWorkbook.Save
Sheets("X").Select
End Sub
Ik heb een macro waarbij het volgende (globaal) gebeurt:
Uitgangspositie is dat op tabblad X een aantal rijen zijn geselecteerd (die moet hij gaan kopiëren naar een tabblad Y die eerst leeggemaakt wordt).
De macro gaat eerst naar tabblad Y, maakt dit tabblad leeg, gaat terug naar tabblad X, kopieert de geselecteerde rijen, gaat weer naar tabblad Y waar hij ze plakt.
Hieronder de verkorte macro.
Vraag 1:
Ik wil echter niet meer dat het gehele tabblad Y leeggemaakt wordt, maar alleen de kolommen A t/m AT.
Hoe wordt de code dan?
Vraag 2:
Ik wil de macro uitbreiden. Aan het eind van de huidige macro moet tabblad Y worden opgeslagen als .CSV UTF 8 bestand onder een bepaalde naam (Z.CSV). Vervolgens moet worden teruggekeerd naar tabblad X en moet er worden gesaved.
Ik kan niet programmeren in/met VBA, ik maak momenteel alleen macro's door handelingen op te nemen, dus ik hoop dat iemand mij de volledige code kan geven.
Dit is de macro:
Sheets("Y").Select
Cells.Select
Selection.Delete Shift:=xlUp
Range("A2").Select
Sheets("X").Select
Selection.Copy
Sheets("Y").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
:=False, Transpose:=False
Range("A1").Select
Sheets("X").Select