• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro range definieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter jppat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jppat

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
hi,

Ik heb een macro gemaakt die waarden omzet naar kleuren en wil die gebruiken op een bestaand excelbestand maar zou hiervoor verschillende ranges moeten definieren waarop de macro mag werken. Kan iemand me helpen :confused::confused:

grtz
jppat

jppat, De functie 'intersect' kan je daarmee wellicht helpen. Plaats anders ff je bestand (ontdaan van gevoelige info). Dat maakt helpen makkelijker en gerichter!

Groet, Leo

Hi Leo,

xls in bijlage, ik heb dit gesprokkeld dit betand is gemaakt met voorwaardelijke opmaak en wou deze uitbreiden. kan wel wat in excel mùaar macro's is voor mij totaal nieuw terrein

alvast bedankt

Patrick

Bijlagen

jppat, Ik krijg je zip niet uitgepakt ivm het onbreken van een extensie (.xls). Zou je het bestand nogmaals willen plaatsen?

Groet, Leo

beste Leo,

Heb de excel wat kleiner gemaakt er zaten nogal wat verwijzingen in

groet Patrick

Bijlagen

Met een Worksheet_Change event, en dan:

Code:
For Each x In ActiveSheet.UsedRange

ga je, TELKENS als je iets wijzigt in de sheet, ALLE gebruikte cellen aflopen. Lijkt me niet echt efficiënt.

Veel beter is:

Code:
For Each x In Target

Wigi

Met een Worksheet_Change event, en dan:

Code:
For Each x In ActiveSheet.UsedRange

ga je, TELKENS als je iets wijzigt in de sheet, ALLE gebruikte cellen aflopen. Lijkt me niet echt efficiënt.

Veel beter is:

Code:
For Each x In Target

Wigi

Leo,

Drie zaken:
1. Advies van Wigi op volgen
2. Je macro plaatsen in het juiste sheet 'JANUARI'
Dit omdat je sub reageerd op Worksheet_Change
3. Alle aanvullende opmaak (erg verwarrend) uit voorwaardelijke opmaak verwijderen.
Dit uiteraard als dat wat opleverd.

Wim

ik heb er dit van gemaakt

Private Sub Worksheet_Change(ByVal x As Range)
For Each x In Range("a8:ae17")
With x

Select Case .Value

'IMPORT'
'weekend - feestdagen'
Case Is = "w"

.Interior.ColorIndex = 15
.Font.ColorIndex = 15

en vervolgens gekopieerd naar de verschillende ranges in de wotksheet, lijkt me idd omslachtig maar dit is het enige dat ik kan doen werken

ik heb er dit van gemaakt

Private Sub Worksheet_Change(ByVal x As Range)
For Each x In Range("a8:ae17")
With x

Select Case .Value

'IMPORT'
'weekend - feestdagen'
Case Is = "w"

.Interior.ColorIndex = 15
.Font.ColorIndex = 15

en vervolgens gekopieerd naar de verschillende ranges in de wotksheet, lijkt me idd omslachtig maar dit is het enige dat ik kan doen werken

Het is een oplossing, dus succes

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan