• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro rij invoegen formule kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jeroen,

Hieronder de formule:

Dit staat in E2
=INDIRECT("beginvoorraad!E"&RIJ())+INDIRECT("Gekocht2!GI"&RIJ())-INDIRECT("verkocht1!GE"&RIJ())

In J2 staat
=INDIRECT("gloria!AE"&RIJ())

Het gevolg is dat in bijna alle cellen waar formules in staan #waarde! komt te staan, omdat de cel gloria!AE2 leeg is. Als deze cel gevuld is gaat het wel goed. Maar ik heb om de haverklap cellen die een 0 uitkomst hebben waar naar verwezen wordt.

Groet

Juul

Hoi Juul,

In dat geval de formule uitbreiden:

=als(isgetal(indirect(....));indirect(...);"" of 0)

Het invullen van "" indien je een lege cel wilt hebben, 0 als de cel gebruikt wordt voor een berekening.

OF
=som(indirect(...))
Dat moet ook werken.

Jeroen

Hoi Jeroen,

Wat is hier fout aan, ik heb twee manieren gebruikt. Allebei geven ze 0 aan terwijl de uitkomst 70 moet zijn.

=ALS(ISGETAL(INDIRECT("beginvoorraad!E"&RIJ()))+INDIRECT("Gekocht2!GI"&RIJ())-INDIRECT("verkocht1!GE"&RIJ())-L6-K6-J6;0)

=ALS(ISGETAL(INDIRECT("beginvoorraad!E"&RIJ()))+ALS(ISGETAL(INDIRECT("Gekocht2!GI"&RIJ()))-ALS(ISGETAL(INDIRECT("verkocht1!GE"&RIJ()))-L6-K6-J6;0)

groet,
Juul

Hoi Juul,

Je hebt het vorige antwoord niet goed geinterpreteerd.

Vervang
=indirect("beginvoorraad!E"&RIJ()) + ....
door
=als(isgetal(indirect("beginvoorraad!E"&RIJ()));indirect("beginvoorraad!E"&RIJ());0) + ....
of door
=som(indirect("beginvoorraad!E"&RIJ())) + ....

Isgetal is een controle of een cel (of een indirecte verwijzing ernaar) een getal bevat. De uitkomst is Waar of Niet waar, in formulevorm 0 of 1.

Door som vervangen kan ook omdat de som van een tekst gelijk is aan 0.

Jeroen

Jeroen,

Ik heb al de formules aangepast en dat waren er nog al wat.
Ik heb het idee dat alles nu correct werkt.

Hartelijk bedankt voor je bijdrage.
Zelf was ik er nooit uitgekomen, ik had namelijk Indirect nog nooit gebruikt.

groet
Juul

Withaar,

Zoals je waarschijnlijk al gelezen hebt en ik aan de slag gegaan met de functie Indirect van Jeroen en ik geloof dat alles nu goed werkt.

Jij ook heel hartelijk dank voor je bijdrage.

Groet
Juul

En weer een vraag opgelost...
cool.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan