• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MACRO rijen automatisch verplaatsen in hetzelfde werkblad als status ok is

Status
Niet open voor verdere reacties.

wendyflement

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2015
Beste,
Ik zoek al een tijdje naar een oplossing voor mijn werkplanning. Ik krijg dagelijks een 10-tal oproepen binnen van klanten die ik in een excel werkblad wil bijhouden. Wanneer ik "OK" bij de opdracht typ wil ik dat die rij automatisch naar onder wordt verhuisd. Maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb al wat opgezocht en blijkbaar kan dit met een macro maar ik begrijp er te weinig van. Kan er iemand eens naar mijn voorbeeldbestand kijken en me op weg helpen? Het zou ook leuk zijn mocht ik er kleuren kan aan toevoegen zoals: hoe ouder de opdracht hoe roder, hoe recenter de opdracht dan groen. Maar dit kan dan misschien met conditional formatting?

Bekijk bijlage TEST MACRO.xlsx

Heel erg bedankt voor de hulp!

VenA Super bedankt voor het invullen van de macro! Ik heb deze even bekeken en het is echt Chinees voor mij. Ik dacht dat ik goed met MS office overweg kon maar ik kan nog massa's bijleren! Nogmaals bedankt! Ik ga dat VBA eens analyseren en hoop hiermee nog veel te kunnen doen! Bedankt!

het is echt Chinees voor mij
probeer het eens met Google translate:d

Mooi dat je er mee verder kan. Wil je de vraag nog wel op opgelost zetten?

Damn. Het bestand was goed. Ik heb er kolommen aan toegevoegd en nu zet hij de "ok" wel naar onder maar de opmaak klopt niet meer van de moved row. Hoe komt dat?

Waarschijnlijk door deze

Code:
Cells(lr + 1, 1).Resize(1, 6) = Target.Offset(, -1).Resize(1, 6).Value
Je zal de 6 aan moeten passen naar het aantal kolommen dat je gebruikt.

het is niet gelukt met de kolommen op 12 te zetten... :(
Buiten de kolommen die toegevoegd zijn is er ook conditional formatting bijgekomen maar het zou me verwonderen dat dat problemen geeft?

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
lr = Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
If Not Intersect(Target, Range("c3:c" & lr)) Is Nothing Then
On Error GoTo foutje
With Application
.EnableEvents = False
If LCase(Target) = "ok" Then
Cells(lr + 1, 1).Resize(1, 12) = Target.Offset(, -1).Resize(1, 12).Value
Target.Rows.EntireRow.Delete
End If
.EnableEvents = True
End With
End If
Exit Sub
foutje:
Application.EnableEvents = True
End Sub

Bijlagen

Hoi Wendy,

in het laatste bestandje door jouw geplaatst is niet te zien dat je de kolommen naar 12 hebt aangepast,
dan is er ook een tweede aanpassing nodig omdat de ok is verhuist van kolom B naar kolom C.

Zijn beide in deze aangepast

mvg
Leo

Bijlagen

Ik wou dat ik ook zo kon werken met excel! Formules maken is de max!
Raar dat hij het niet had... Ik heb vast verkeerd bewaard ofzo...
Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan