Macro runnen door op tekstregel te klikken(hyperlink)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grijsbert

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Wie kan me helpen...

Ik wil in Word graag een macro uitvoeren door op een tekstregel te klikken.
In Word heb ik een table gemaakt, ik wil dat er automatisch een gedeelte van de table bijkomt als op de tekstregel geklikt wordt.
In feite een sort hyperlink dus.

De macro maken, kan ik gewoon via 'macro opnemen' doen. De verbinding leggen tussen het klikken op de tekstregel(klik hier om de table uit te breiden) en het uitvoeren van de macro lukt me niet.

Zie hier de VBA-code van de macro:
Sub toevoegen()
'
' toevoegen Macro
'
'
Selection.PasteAndFormat (wdTableOriginalFormatting)
End Sub

Hoor het graag!

Je bent erg vaag, en dat helpt niet voor een antwoord. Je kunt een Macroknop maken die uit tekst bestaat, maar dat is altijd één object, en ik vraag me af of dat is wat je wilt. Daarnaast breidt Word een tabel altijd automatisch uit met een nieuwe rij als je vanuit de laatste cel op de TAB toets drukt, dus wat is dan de winst van een macro?

Dat wordt een gruwelijk ingewikkelde macro, die een bloedsimpele handeling (één druk op de tabtoets) moet gaan vervangen. En dan nog: er zitten zoveel onzekere variabelen in het geheel (waar staat de cursor als je op de macroknop klikt bijvoorbeeld) dat het resultaat van de macro behoorlijk onvoorspelbaar is. In tegenstelling tot die druk op de tabtoets. Daarnaast heb je nu pure tekst in de cellen staan ("Vul hier tekst in", "Cliënt") die de invuller vermoedelijk nog moet verwijderen ook dat het uiteindelijke tijdsvoordeel minimaal gaat zijn. Zelf zou ik het dus geen tijd in steken... de ideale werkwijze betaat namelijk al!

Haha, sorry maar ben niet met jullie eens.
Inmiddels ben ik een stuk verder.
ctrl+F9 opent een veld in Word. Type hier de code: MacroButton1 MacroNaam "tekst die je wilt aanklikken"
Vervolgens verwijs je naar de macro die je wilt uitvoeren.
Kunst is nog wel om de range van de table te selecteren, maar dat werkt als volgt:

'To select a range of cells within a table, declare a Range variable, assign to it the cells you want to select, and then select the range
Sub cellSel()
Dim myCells As Range
With ActiveDocument
Set myCells = .Range(Start:=.Tables(1).Cell(1, 1).Range.Start, _
End:=.Tables(1).Cell(1, 4).Range.End)
myCells.Select
End With
End Sub

Hiermee beschouw ik deze topic als afgehandeld

En dat mag je dan zelf bevestigen door op de knop <Opgelost> te klikken :).
Overigens doet deze macro niet wat je wilt...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan