• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro runnen vanuit een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

caffie

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Vast allemaal hartelijk bedankt voor de hulp hier

Kan je een marco direct starten van uit een lijst

Wat heb ik gedaan
via valideren heb ik via een lijst laten maken
nu wil ik aan de hand van de keuze die gemaakt wordt uit de lijst een macro runnen

kan dit direct of moet ik dat doen door eerst via een andere macro het veld uit te lezen

in de lijst staan namen
en als ik dus een naam kiesuit de lijst
moet deze dus de macro aan de hand van de naam uitvoeren

vast weer bedankt

Caffie, Dit zou een mogelijkheid zijn... Zet dit blokje in de module van de worksheet waar je validatielijst staat.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Address(False, False) = "F3" Then
        Run CStr(Target.Value)
    End If

End Sub
Ik heb in cel F3 een validatielijst gezet (met daarin a en b) en vervolgens in een standaard module dit blokje geplaatst.
Code:
Sub a()

MsgBox "hallo a"

End Sub
Bij het selecteren van 'b' kreeg ik uiteraard een foutmelding (dus die afhandeling zal je nog moeten schrijven!), maar bij het kiezen van 'a' kreeg ik de message...

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
Met een Worksheet_Change event kan je code starten op basis van een gewijzigde cel (wat jij kiest) in een blad.

Anders zal je een macro moeten verbinden aan een knop, een shape, ... of iets dergelijks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan