• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro`s achter elkaar afspelen uit verschillend excel bestanden

• Onderwerp starter Onderwerp starter HWV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HWV

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 feb 2009
Beste,

Ik ben al een tijdje bezig om bestanden klaar te maken in excel, deze heb ik allemaal onder een macro gezet. Nu zijn het er in het totaal 38, dus ook 38 macro`s.
De macro`s zijn zo geschreven dat het ook een kopie maakt en op een andere loactaie en naam neer gezet wordt. Om de macro`s te draaien gaat een hoop tijd mee verloren ivm dat ik dan excel niet kan gebruiken.Dit ivm dat de bestanden die hij moet verwerken erg groot zijn.
Nu wil ik dus s`avonds als ik naar huis gaat de macro`s aan zetten en dat hij dan de 38 bestanden oproep via één macro.

is dit mogelijk om dit te maken op en simpele manier.

Groet HWV

Jij hebt geen 38 macro's nodig, maar 2.

1 "algemene" macro die een willekeurig bestand behandelt, en 1 macro waarin achtereenvolgens 38 keer die andere procedure aangesproken wordt. Gesimplifieerd geeft dit:

Code:
Sub MAINPROCEDURE()

Call GeefWeer("Excel")
    Call GeefWeer("Voetbal")
    Call GeefWeer("Muziek")

End Sub

Sub GeefWeer(sWoord As String)

MsgBox sWoord

End Sub

Wigi

ook vanuit een geloten map

Wigi bedankt voor je reactie.

Om je een inzicht te geven hoe mijn situatie is hier een voorbeeld.
Ik heb 38 Mappen met verschillende bestanden erin. In elke map zit een excel bestand waar een macro inzit die de andere macro aanstuur in die betrefende excel map.

Met jou code kan ik dan deze code gebruiken als de bestanden gesloten zijn, want ik moet wel degelijk een locatie opgeven of ik moet alle bestanden openzetten.

Code:
Sub MAINPROCEDURE()

Call GeefWeer("c:\map1\excel1.xls")
    Call GeefWeer("c:\map1\excel2.xls")
    Call GeefWeer("c:\map1\excel3.xls")

End Sub

Sub GeefWeer(sWoord As String)

MsgBox sWoord

End Sub

Hoe stuur ik dan de desbetrefende macro aan om dat er meerde in het bestand staan ?

Ik hoop dat je me hier verdere ondersteuning in wil geven

HWV

Dan zal je de procedure GeefWeer (of een andere naam) moeten uitbreiden door eerst daarin het bestand (wat variabel is) te openen, en dan de andere acties te doen.

We gaan het proberen

Wigi,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik ga het proberen, en ben benieuwd of ik het doormiddel van een simpele korte code voor elkaar kan krijgen.
Ik weet dat dit erg speel hier op het formum, dus ik ga aan de slag.:D

Groet HWV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan