• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro security laten over rulen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

FKY

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Berichten
6
Ik heb een excel bestand voor uren registratie. Dit gaat om toerekening naar de juiste diensten, dus dingen als overuren zijn niet van belang.
Nu heb ik een aantal sheets, een algemene van waaruit het artikelen(diensten) bestand bijgevuld en aangepast kan worden. Aan deze sheet is voor elk van de medewekers apart een sheet gehangen waar ze (enkel) in de bestemde velden hun gegevens kunnen plaatsen.
Gezien het feit dat alle artikelen via =formules meeveranderen met de algemene sheet worden invoegingen van rijen niet meegenomen, daarom heb ik een macro gemaakt. Probleem is alleen dat ik een security op de medewerkerssheets heb staan en deze de macro tegenwerkt. Is er een manier om de macro de security (sheetprotection) te laten overrulen??

Of mogelijk een andere manier?
 
Aan het begin van de macro de beveiliging uitschakelen, aan het eind van de macro weer inschakelen. Hiervoor kun je best even de macrorecorder aanzetten en het uit- en inschakelen van de beveiliging opnemen. Kijk in VBA-help voor wachtwoord.

Als je met een wachtwoord wilt werken maak je een persoonlijke macro, deze draait dan alleen op jouw PC.
 
Heb ik ook aan gedacht met de macro recorder kan ik het dan ook gewoon aan- en uitzetten. Alleen de aan de algemene sheet gekoppelde sheets zijn er op dit moment 3, dan moet ik alle 3 apart uitschakelen omdat de sheetprotection o.a. het invoegen van rijen blokkeert. Verder zullen deze 3 in de toekomst oplopen naar een stuk of 15 sheets.
Ook zijn de wachtwoorden op de sheets allemaal anders en als er een keer een wachtwoord gewijzigd moet worden moet de macro aangepast worden.

(als ik alles goed begrepen heb)
 
Als jij de enige bent die de wachtwoorden beheert dan zou ik één standaard wachtwoord gaan gebruiken. Met de macrorecorder zou je de selectie van eerste naar laatste werkblad eens op kunnen nemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan