macro stap voor stap uitvoeren werkt, maar runmacro werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sylvietoin

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
Hoi,

ik heb een vraag aangaande het uitvoeren van een macro,

d.m.v. functietoets F8 test ik mijn macro stap voor stap, voor het printen van een word document.vanuit excel
Dan blijkt deze goed te werken,

Laat ik de macro lopen d.m.v. uitvoeren, dan wordt het bestand niet geprint
de marco voert vervolgens wel de andere handelingen erna gewoon uit

printer staat default
tijdens uitvoeren van macro verschijn heel even de printopdracht in de wachtrij, maar wordt er niets uitgeprint.

opgenomen macro in excel

Code:
    Dim oWordDoc As Object

'Print the Word document
    oWordDoc.PrintOut

=== update dd.22-02-09 ===

vervolgens aangevuld met

, Background:=True om macro niet te onderbreken

probleem blijft bestaan

Wie weet raad?

Laatst bewerkt:
in je andere topic staat na de opdracht oWordDoc.PrintOut nog de volgende code:
Code:
'Close Word Application
oWordApp.Quit SaveChanges:=False

Als je die code weglaat en je draait de macro via F5 (macro uitvoeren), gaat het dan ook goed?

De eigenschap Background = True slaat volgens mij op de opdracht .PrintOut en betekent dat de achtergrond van het word document ook word afgedrukt (als je bijvoorbeeld een watermerk als achtergrond hebt).

Weer juiste conclusie !!!

Ongelofelijk wat een commando toevoegen in een werkende macro voor een invloed kan hebben op het wel of niet succesvol werken van een macro.

Henkhoogerbrug...... hoe kan ik zo iets afvangen bij het testen of waar kan ik dit vinden?

Alweer de groeten Gigant !!!

Toin

er zijn verschillende manieren. zelf zet ik vaak een ' voor de regel, zodat dit wordt gezien als opmerking.

Je kunt in de VBA editor ook eens kijken onder het menu Debug waar je onder andere de mogelijkheid ziet om de code uit te voeren tot aan de regel waar je cursor staat.
Is dat wat je bedoelt?

Misschien moet je voordat je word sluit eens de opdracht oWordDoc.Close plaatsen (dit geeft aan dat het word document gesloten moet worden), voordat je je word-sessie beëindigd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan